در گفت‌وگو با پانا

آتش‌ بخش عراقی تالاب هورالعظیم مجددا شعله‌ور شده است

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان: امروز یک فروند هواپیما برای اطفای حریق این تالاب به منطقه اعزام می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با بیان اینکه آتش‌ بخش عراقی تالاب هورالعظیم مجددا شعله‌ور شده است، گفت عملیات اطفای بالگردهای آب‌پاش ایرانی به پایان رسیده است و از امروز یک فروند هواپیما برای اطفای حریق این تالاب به منطقه اعزام می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۳۰۶۸
لینک کوتاه کپی شد
آتش‌ بخش عراقی تالاب هورالعظیم مجددا شعله‌ور شده است

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با پانا درباره آخرین وضع اطفای حریق در بخش عراقی تالاب هورالعظیم گفت: طی سه روز گذشته بالگردهای آب‌پاش ایران در کانون‌های آتش‌سوزی تالاب فعال بودند که روز گذشته مأموریت بالگردها به پایان رسید و قرار است از امروز یک فروند هواپیما برای اطفای حریق تالاب هورالعظیم به منطقه اعزام شود.

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان با اشاره به بازدید روز گذشته عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، از تالاب هورالعظیم گفت: در این بازدید در جریان آخرین وضع آتش‌سوی این تالاب در آن سوی مرز قرار گرفتیم.

وی با تأکید بر اینکه آتش بخش عراقی تالاب هورالعظیم وارد ایران نمی‌شود، گفت: دود ناشی از آتش‌سوزی در چند نقطه به سمت استان خوزستان رسیده است به طوری که روز گذشته شهرستان هویزه تعطیل شد و دود به شهر اهواز نیز رسیده است.

بخش عراقی تالاب هورالعظیم از نیمه تیرماه تاکنون دو بار دچار آتش‌سوزی شده که علی‌رغم انجام عملیات اطفای حریق توسط بالگردها و هواپیمای آبپاش ایرانی، این آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و دود غلیظ ناشی از آن اهواز و دیگر شهرهای مرزی خوزستان از جمله هویزه را در بر گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار