آتش در هورالعظیم دوباره شعله‌ور شد

تهران (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از تایید شعله‌ور شدن مجدد آتش در دو نقطه از تالاب هورالعظیم در خاک عراق خبر داد و گفت: برای اطفای این آتش‌سوزی باید مجددا تصمیماتی اتخاذ و با کشور عراق هماهنگی شود.

کد مطلب: ۸۴۱۲۵۴
لینک کوتاه کپی شد
آتش در هورالعظیم دوباره شعله‌ور شد

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت آتش‌سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود در برخی شهرهای خوزستان اظهار کرد: طبق آخرین تصاویر ماهواره‌ای که ظهر امروز دریافت شده، دو نقطه در بخش عراقی تالاب هورالعظیم در عمق حدود ۱۵ تا ۲۰ کیلومتری خاک عراق و نقطه دیگر در فاصله حدود ۵ تا ۱۰ کیلومتری از مرز در خاک عراق دچار آتش‌سوزی شده است.

وی در خصوص انتشار دود در شهرهای خوزستان در شب گذشته افزود: از روز گذشته دود شهرهای اهواز، حمیدیه، کارون و هویزه را درگیر کرده است. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که دود انتشار یافته در شب گذشته ناشی از آتش‌سوزی مجدد بخش عراقی تالاب هورالعظیم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: با توجه به پیش‌بینی اداره هواشناسی خوزستان در خصوص وزش باد طی هفته جاری، احتمال تشدید حریق در تالاب هورالعظیم وجود دارد.

لاهیجان‌زاده با اشاره به عملیات اطفای حریق در بخش عراقی هورالعظیم توسط دو فروند بالگرد آبپاش و یک هواپیمای آبپاش ایرانی در هفته گذشته، بیان کرد: برای اطفای این آتش‌سوزی باید مجددا تصمیماتی اتخاذ و با کشور عراق هماهنگی شود.

انتهای پیام

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار