در گفت‌وگو با پانا

ابراهیم جوادی: با دویست سال تجربه خوب می‌دانیم چه کشتی‌گیری می‌تواند مدال بگیرد

تهران (پانا) – عضو شورای فنی فدراسیون کشتی علت انتخاب علیرضا کریمی برای حضور در بازی‌های آسیایی را عملکرد بهتر او در مسابقات ترکیه و گرجستان عنوان کرد.

کد مطلب: ۸۴۲۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
ابراهیم جوادی: با دویست سال تجربه خوب می‌دانیم چه کشتی‌گیری می‌تواند مدال بگیرد

ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی فدراسیون کشتی، در گفت‌وگو با پانا درباره انتخاب علیرضا کریمی برای حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا گفت: ما سال گذشته طبق تبصره و بندهایی که داشتیم قرار بر این شد که برای انتخابی ملی‌پوشان برای بازی‌های آسیایی جاکارتا، عملکرد ملی‌پوشان را در مسابقات بین‌المللی ملاک قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این مدت دو تور بین‌المللی ترکیه و گرجستان پیش روی کشتی‌گیران بود که علیرضا کریمی در هر دو مسابقه روی سکو رفت و همچنین با توجه به گزارش‌هایی که کادر فنی از نحوه تمرینات و آمادگی بدنی ملی‌پوشان به ما دادند تصمیم بر این شد که کریمی را برای این مسابقات انتخاب کنیم.

جوادی در پاسخ به اینکه انتقادها برای انتخاب علیرضا کریمی خیلی زیاد شده است و همه می‌گویند بهتر بود بین کریمی و گودرزی و گلیج رقابت انتخابی می‌گذاشتید، عنوان کرد: ما فرصتی برای این کار نداشتیم، بچه‌ها تازه از ترکیه آمده بودند و نیاز به ریکاوری داشتند. افزون بر این، تمامی افرادی که در شورای فنی دور یک میز می‌نشینند و تصمیم می‌گیرند همگی کارکشته این کار هستند و روی هم رفته دویست سال تجربه داریم و به خوبی می‌دانیم چه کسی توانایی کسب مدال را دارد.

عضو شورای فنی فدراسیون کشتی عنوان کرد: کریمی نسبت به یک سال گذشته خیلی فرق کرده است و تمریناتش خیلی خوب پیش رفته می‌رود و همه اعضای کادر فنی از او راضی هستند اما متأسفانه گلیج و گودرزی انتظارات را برآورده نکردند و در همین مسابقات ترکیه آنها در همان کشتی اول بازی را واگذار کردند. با توجه به این مباحث در بازی‌های آسیایی که مدال‌آوری برای ایران خیلی مهم است ما تصمیم گرفتیم که این فرصت را به کسی بدهیم که شانس بالایی برای کسب مدال داشته باشد.

جوادی تأکید کرد: البته گلیج چند سال کوچک‌تر از کریمی است اما متأسفانه او هم در این مدت خوب کار نکرده است و کادر فنی از او رضایت ندارد، به هر حال ما تلاش کردیم بهترین‌ها را انتخاب کنیم و امیدواریم این ورزشکاران با دست پر به ایران برگردند.

عضو شورای فنی کشتی آزاد در پاسخ به اینکه کریمی وزن 92 کیلوگرم است و در بازی‌های آسیایی می‌تواند در وزن 97 کشتی بگیرد، عنوان کرد: مشکلی ندارد و او خودش را آماده می‌کند. در وزن 97 یک حریف قزاقستانی حریف اصلی اوست و اگر بتواند او را شکست دهد در این وزن بر روی سکو می‌رود.

جوادی در پایان در پاسخ به اینکه چرا به ابراهیمی این فرصت داده نشد که در وزن 97 بیاید، عنوان کرد: ابراهیمی خودش را در وزن 92 کیلوگرم ثابت کرده است و به طور حتم در مسابقات جهانی یکی از کشتی گیران ما خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار