وزیر آموزش و پرورش در کرمان:

آموزش و پرورش با کمبود امکانات و افزایش تقاضا روبرو است

کرمان (پانا)- وزیر آموزش و پرورش با بیان این که در آموزش و پرورش با کمبود امکانات و تقاضاهای زیاد روبه‌رو هستیم، گفت: انجام کارها فقط از عهده من شخص وزیر برنمی‌آید و جامعه باید به مسائل آموزشی ورود کند.

کد مطلب: ۸۴۲۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش با کمبود امکانات و افزایش تقاضا روبرو است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان، سید محمد بطحایی در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و مدیران ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان که در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد، اظهار داشت: دشمنی، دشمنان انقلاب یک بار دیگر با روش های جدید به اوج خود رسیده تا این نظام را بین ببرند و در تلاشند تا پایمردی مردم را به نظام کمتر کنند اما مردم در سخت ترین شرایط پای این نظام ایستاده اند.

وی با بیان این که دشمنان به خیال خود به‌ دنبال تلاش برای عمیق کردن شکاف بین مردم و مسئولان نظام هستند، گفت: مردم ما در چهل سال گذشته ثابت کردند حتی در سخت‌ترین شرایط اقتصادی نظام اسلامی را تنها نخواهند گذاشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که در باب اهمیت آموزش و پرورش مباحث زیادی مطرح است و به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش هم از بعضی اقدامات انتقاد دارم، افزود: آموزش و پرورش را به وزیر خلاصه کردیم که ضربه سنگینی به سیستم آموزشی کشور وارد کرده است.

وی با بیان این که در آموزش و پرورش همه باید کمک کنند و مختصات جامعه فردا، امروز بر روی تخته مدارس ترسیم می‌شود، بیان کرد: این که امروز بیمارستان‌های ما شلوغ یا خلوت است بستگی به وضعیت امروز مدارس ما دارد و باید همه ما مسئولانه عمل کنیم.

بطحایی با اشاره به این که متاسفانه با توجه به این که آموزه‌های دینی ما تاکید دارند اما به پرورش در آموزش و پرورش توجه نشده است، گفت: بارها بعد از انقلاب خیز برداشتیم تا آموزش و پرورش را متحول کنیم و بزرگترین دست آورد ما انتقال یکسری مفاهیم در سطحی‌ترین محور یعنی حافظه محوری بوده است.

وی با بیان این که به همکاران گفتم که به هیچ وجه اجازه برگزاری رقابت‌ها را در بین دانش آموزان در مدرسه ندهید، افزود: در رویکرد جدید آموزش و پرورش اصرار بر اهداف پرورشی داریم و این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، گفت : طرح پیش نویس رتبه بندی فرهنگیان تدوین شده و آماده ارائه به مجلس شورای اسلامی است .

بطحایی با اشاره به این که آموزش و پرورش یعنی دانش‌آ‌موز باید تعلق خاطر به دین و کشور خود داشته باشد و مسئولیت‌پذیر نسبت به جامعه پرورش پیدا کند، بیان کرد: با کمبود امکانات و تقاضاهای زیاد روبه‌رو هستیم که انجام کارها فقط از عهده من شخص وزیر برنمی‌آید و جامعه باید به مسائل آموزشی ورود کند.

وی با بیان این که نهادهای مدرسه باید صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم را پیدا کنند و پله اول ما مدیران مدارس هستند، گفت: اگر مدیر مدرسه یک مدیر واقعی باشد 90 درصد مشکلات مدارس کشور حل خواهد شد و باید اختیارات لازم را به مدیر مدرسه داد.

بطحایی با اشاره به این که نظام انتخاب و انتصاب مدیران را پیگیری می‌کنیم تا همه کسانی که شرایط مدیریت در مدارس را دارند نامزد شوند، افزود: در سه استان این طرح به‌صورت آزمایشی در حال انجام است.

وی با بیان این که خیلی تلاش کردیم که با چالش کم جلوی آزمون‌ها و تست‌ها را در مدارس بگیریم، گفت: بر نمی‌تابم که بچه کلاس دوم ابتدایی تحت آزمون‌های شدید تستی قرار بگیرد و این یک انحراف بزرگ است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که در پایه هفتم بین مدارس ما تفاوتی وجود ندارد، بیان کرد: متاسفانه به بهانه آزمون بچه‌ها را به فلان مدرسه می‌فرستند که اصلا قابل قبول نیست.

بطحایی با اشاره به اهمیت تربیت در جامعه، تصریح کرد: نسبت به تربیت نسل آینده خیلی کم توجه شده ایم و این وزراتخانه به تنهایی قادر نیست نسل آینده را آن گونه که می خواهد، تربیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار