کمپین بین المللی نذر آب برای سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

زاهدان(پانا)- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: قرار است کمپین بین المللی تحت عنوان کمپین نذر آب راه اندازی شود که هدف از راه اندازی این کمپین جمع آوری کمک و هدایت آن به استان سیستان و بلوچستان با محوریت مدیریت بحران آب خواهد بود.

کد مطلب: ۸۴۲۱۴۷
لینک کوتاه کپی شد
کمپین  بین المللی نذر آب برای سیستان و بلوچستان راه‌اندازی می‌شود

باقر کرد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان، در کارگروه آب استان بیان کرد: درفاز اول این طرح 200 تانکر تحویل آب و فاضلاب روستایی خواهد شد و مابقی نیز تا پایان شهریور در بین 502 روستاهای استان توزیع خواهد شد .

وی ادامه داد: حمل این تانکر ها ، عملیات جانمایی ، سکوسازی ، ایجاد سایه بان و مدیریت آب توسط امور روستایی استانداری و آب و فاضلاب روستایی انجام خواهد شد و در سطح روستا تحویل دهیاری خواهد شد .

معاون استاندار گفت: با استقرار تانکر ثابت در روستا علاوه بر دردسترس بودن آب ، بهره وری آب چند برابر و هدررفت آب کمتر خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از تحویل 1200 تانکر آبرسانی به 502 روستای استان خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص روستاهای استان و مواجه با بحران کم آبی، با تحویل بیش از 1200 تانکر از سوی جمعیت هلال احمر به روستاهای استان، دسترسی مردم به آب شرب بیشتر خواهد شد .

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هم در این جلسه از سفر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به استان در 15 مردادماه خبر داد و افزود: در این سفراعزام 19 تیم پزشکی به 19 نقطه استان و همچنین آغازطرح توزیع 200 تانکر و توزیع بسته های غذایی را در بین روستائیان استان خواهیم داشت .

وی ادامه داد: کاروانهای سلامت در 19 شهرستان با حضور 19 جمعیت هلال احمر از 19 استان وارد استان خواهند شد که این کاروانها متشکل از تیمهای پزشکی خدماتی چون ویزیت رایگان و داروی رایگان را به روستائیان ارائه خواهند داد .

راشکی تصریح کرد: حدود 20 هزار بسته غذایی در بین خانوارهای روستاهایی که از لحاظ معیشتی در وضعیت نامطلوب قرار دارند و به تایید فرمانداری رسیده توزیع خواهد شد .

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: در فاز بعدی نیز حدود 30 هزار بسته غذایی برای توزیع بین روستائیان آماده خواهد شد که حدود 13 میلیارد تومان برای این بسته های غذایی توسط جمعیت هلال احمر هزینه شده است .

خبرنگار دانش آموز / مبین جلال کمالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار