با وجود پاسخ مقام‌های ایرانی

ادامه بازی سیاسی ترامپ: ایرانی‌ها به زودی با ما مذاکره می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری آمریکا در تازه‌ترین اظهار نظر خود درباره مذاکره با ایران گفته که احساس می کند ایرانی‌ها «به زودی» با آمریکا صحبت خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۴۱۹۵۵
لینک کوتاه کپی شد
ادامه بازی سیاسی  ترامپ: ایرانی‌ها به زودی با ما مذاکره می‌کنند

به گزارش بی‌بی‌سی، دونالد ترامپ در یک گردهمایی سیاسی در شهر تمپا در فلوریدا گفت: «احساس من این است که آنها (ایران) به زودی با ما صحبت خواهند کرد. شاید هم نه، اما این هم عیبی ندارد.»

او روز دوشنبه گفته بود مایل است به طور نامشروط با سران ایران دیدار و برای حل اختلافات دو کشور پس از خروج آمریکا از توافق جامع هسته‌ای، برجام، تلاش کند.

به گزارش پانا، رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته از آمادگی این کشور برای مذاکره بدون شرط و در هر زمانی با رهبران ایران خبر داده بود.

این سخنان با واکنش مقام های ایران روبه رو شد.

فرمانده سپاه پاسداران ایران در واکنش به اظهارات آقای ترامپ دایر بر آمادگی برای دیدار مستقیم با رهبران ایران برای حل اختلافات گفت چنین دیداری «هرگز» انجام نخواهد شد.

محمدجواد ظریف در توئیتر خود نوشت: «ایران و آمریکا دو سال مذاکره داشتند. به همراه اتحادیه اروپا، سه کشور اروپایی، روسیه و چین، ما توافق چندجانبه منحصر به‌ فردی -برجام- را تهیه کردیم. این توافق موثر بوده است.

آمریکا می‌تواند صرفاً خودش را به خاطر خروج از توافق و ترک میز مذاکره مورد سرزنش قرار دهد. تهدیدات، تحریم‌ها و شیرین‌کاری‌های تبلیغاتی موثر نخواهد بود. احترام گذاشتن را امتحان کنید: به ایرانی‌ها و به جامعه بین‌المللی.»

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: «منطق جمهوری اسلامی ایران، منطق گفت‌وگو و تعامل است که نیازمند احترام متقابل و پایبندی به تعهدات بین‌المللی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار