بلاتکلیفی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تناقض گویی ترامپ و پمپئو

تهران (پانا) - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست روزانه با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تناقض‌گویی وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهوری آمریکا برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران و اینکه آیا اقدام مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر تعیین پیش شرط مذاکره برای ایران به مفهوم مخالفت با دونالد ترامپ است، به دردسر افتاد.

کد مطلب: ۸۴۱۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد
بلاتکلیفی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در تناقض گویی ترامپ و پمپئو

هیتر نائورت در عین اینکه گفت خوشحال است چنین سوالی مطرح شده و او می‌تواند موضوع را روشن کند از اینکه مسئله «پیش شرط» برای مذاکره با ایران در رسانه‌ها به عنوان شکاف بین کاخ سفید و وزارت امور خارجه مطرح شده انتقاد کرد با این وجود او گفت که متن صحبت‌های وزیر امور خارجه را می‌خواند و همه می‌توانند آن را بشنوند.

نائورت در حالی که نتوانست توضیحی درباره «پیش شرط» بدهد، گفت که موضوع مذاکره با ایران از قبل هم مطرح شده و مسئله جدیدی نیست و وزیر امور خارجه آمریکا نیز از رئیس‌جمهوری در این مورد حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهوری و وزیر امور خارجه از گذشته اعلام کرده بودند که حاضر به گفت‌و‌گو با ایران برای حل مشکلات این کشور هستند و این موضوع جدیدی نیست.

رئیس‌جمهوری آمریکا دوشنبه شب در نشست خبری مشترک با نخست وزیر ایتالیا اعلام کرد که این کشور آماده مذاکره بدون پیش‌شرط و در هر زمانی با رهبر ایران است.

ساعتی بعد از این سخنان ترامپ، مایک پمپئو در مصاحبه با رسانه آمریکایی گفت که آمریکا با شرط تغییر رفتار ایران با تهران مذاکره خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار