مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

طرح نوین اشتغال‌زایی در بین مددجویان اردبیلی اجرا می‌شود

اردبیل (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: طرح نوین اشتغال‌زایی با ارائه بیش از ۷۷ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان اردبیلی در چهار ماهه نخست امسال با هدف دستیابی به استقلال اقتصادی اجرایی شد.

کد مطلب: ۸۴۱۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
طرح نوین اشتغال‌زایی در بین مددجویان اردبیلی اجرا می‌شود

حسین دشتی در جلسه ضوابط و الزامات بودجه و تسهیلات اشتغال استان اردبیل اظهار داشت: طرح نوین اشتغال‌زایی با ارائه بیش از 77 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان اردبیلی در چهار ماهه نخست امسال با هدف دستیابی به استقلال اقتصادی اجرایی شد .

وی با اشاره به این که دستیابی به مرحله خودکفایی و خارج کردن از چرخه حمایتی مددجویان مولفه اصلی کمیته امداد استان است بیان کرد: در این زمینه ایجاد اشتغال پایدار با تدوین برنامه های مختلف در راس این مجموعه قرار دارد که ظرفیت های استان در این زمینه باید مورد توجه واقع شود .

مدیرکل کمیته امداد استان تصریح کرد: وارد بازار کار کردن 485 نفر از مددجویان زیرپوشش این مجموعه در چهار ماهه نخست امسال یک برنامه اساسی است که نشان دهنده توسعه و نتیجه بخشی برنامه های انجام یافته در این زمینه است که باید در راستای فراهم کردن مسیر توانمندسازی مددجویان اقدام مناسبی انجام شود .

دشتی تصریح کرد: پایدارسازی طرح های اشتغال کمیته امداد استان با رفع و احصای مشکلات و موانع موجود در دستور کار قرار گرفته که در این زمینه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و تخصصی به مددجویان در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم رونق کسب و کار را در سطح استان به ویژه مناطق محروم و نیازمند شاهد باشیم .

وی با اشاره به این که دریافت تسهیلات به مددجویان سبب قطع شدن مستمری آنان نخواهد شد تصریح کرد: تا رسیدن به مرزخوداتکایی حمایت های لازم از مددجویان در دستور کار قرار دارد تا بتوانیم به این اطمینان برسیم که مددجویان از این حیث هیچ مشکلی نخواهند داشت .

مدیرکل کمیته امداد استان از همکاری همه جانبه بانک‌های عامل با کمیته امداد استان خبر داد و افزود: درصدد هستیم جذب 100 درصدی اعتبارات تخصیص بانک های عامل تا پایان امسال اتفاق بیفتد که در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم انجام یافته است .

دشتی ضمن اشاره به طرح دامپروری به عنوان موفق ترین طرح اجرایی امسال توانسته به سمت صنعتی سوق پیدا کند بیان کرد: در این زمینه اقدامات لازم به منظور تولید، بسته بندی، برندسازی و بازاریابی تولیدات به منظور دستیابی به کیفیت بالا در دستور کار قرار گرفته و 244 نفر با دریافت 46 میلیارد ریال وارد بازار کار شده‌اند .

وی ضمن اشاره به اجرای طرح اشتغال فراگیر پایدار در مناطق روستایی و محروم استان نیز گفت: اجرای موفقیت‌آمیز طرح اشتغال فراگیر روستایی، مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به محل سکونت خود در روستاها را رقم خواهد زد و به توسعه و آبادانی روستاها و مناطق محروم این استان خواهد انجامید .

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به بهره مندی از ظرفیت های مراکز نیکوکاری در اشتغال‌زایی برای مددجویان نیز گفت: این مهم نیز بی شک در توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مددجویان بسیار قابل توجه است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار