معاون عملیات هوانوردی اداره فرودگاه های خراسان جنوبی خبر داد

انجام 10 عملیات پروازی برای تشرف زوار خانه کعبه از خراسان جنو بی

بیرجند (پانا) - معاون عملیات هوانوردی اداره فرودگاه های خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 10 پرواز جهت اعزام زائرین خانه خدا به عربستان ، مشخص شده است، گفت: این پرواز ها از بیستم تا بیست و سوم مرداد ماه از فرودگاه بین المللی بیرجند انجام خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۱۷۰۱
لینک کوتاه کپی شد
انجام 10 عملیات پروازی برای تشرف زوار خانه کعبه از خراسان جنو بی

حسن بیدختی معاون عملیات هوانوردی اداره فرودگاه های خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در زمینه ایمنی و خدمات فرودگاه برای زائرین خانه خدا، اقداماتی از جمله خط کشی سطوح پروازی، روشنایی معابر، بازرسی دستگاه های کنترل پرواز و ایجاد پارکینگ برای حجاج انجام شده است.

بیدختی گفت: امسال میزان پذیرش و اعزام زائر از فرودگاه بیرجند ، نسبت به سال گذشته 47 درصد افزایش یافته است که فرودگاه بیرجند، در رتبه اول این افزایش در سطح کشور قرار دارد.

معاون عملیات هوانوردی اداره فرودگاه های خراسان جنوبی گفت: 2346 زائر در قالب 17 کاروان از فرودگاه بین المللی بیرجند به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه 10 پرواز جهت اعزام زائرین خانه خدا به عربستان ، مشخص شده است، گفت: این پرواز ها از بیستم تا بیست و سوم مرداد ماه از فرودگاه بین المللی بیرجند انجام خواهد شد.

بیدختی گفت: این پرواز ها از طریق شرکت هواپیمایی ایران ایر(هما) و با هواپیماهای ایرباس ای 300 انجام خواهد شد.

حسین مزگی نژاد معاون اجرایی و مسئول امور حج فرودگاه بین المللی بیرجند نیز در این نشست گفت: بدرقه زوار تنها در مکانهای مشخص صورت خواهد گرفت و هیچ خودروی شخصی و یا همراه زائر ، حق ورود به فرودگاه را نخواهد داشت.

مزگی نژاد گفت: هرساله تعدادی از زوار با خود مقداری ماده مخدر را همراه می آورند که در صورت مشاهده اقدامات مربوطه انجام خواهد شد و با توجه به بازرسی ها ، احتمال رد این مواد از واحد بازرسی، بسیار کم است.

معاون اجرایی و مسئول امور حج فرودگاه بین المللی بیرجند اظهار کرد: در طی انجام عملیات اعزام به حج، هیچ خللی در انجام پرواز های داخلی صورت نخواهد گرفت .

در حال حاضر شرکت های هواپیمایی ایران ایر، ماهان و آتا در فرودگاه بیرجند سرویس دهی می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار