مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل:

بیش از ۷۴۶ هزار نفر در اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند

اردبیل (پانا) - مدیر کل بیمه سلامت استان اردبیل گفت: بیش از ۷۴۶ هزار نفر در سطح استان اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند و این رقم حدود ۵۹ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد مطلب: ۸۴۱۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
بیش از ۷۴۶ هزار نفر در اردبیل تحت پوشش بیمه سلامت هستند

وحید خلیل‌اللهی تصریح کرد: در طرح نظام سلامت کشور همانند نظام‌های بهداشتی درمانی پیشرفته دنیا سطح‌بندی‌های مختلفی وجود دارد که بیمار در صورت نیاز این سطح‌بندی‌ها را یکی به یک طی می‌کند .

وی اظهار کرد: سال گذشته هزینه‌های بیمه سلامت در استان اردبیل ۲۳۳ میلیارد تومان بود در حالیکه درآمد ما از این محل نزدیک به ۵۴ میلیارد تومان بوده است .

مدیر کل بیمه سلامت استان ادامه داد: روستاییان طبق قانون به صورت رایگان از بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند و این مساله طبق قانون برنامه ششم توسعه بوده و در نظام پزشک خانواده تبیین شده است .

خلیل‌اللهی اضافه کرد: سال گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر در ماه از طریق خدمات بیمه سلامت در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده‌اند که جمعا در طول سال میزان آن به بیش از ۱۴۰ هزار بار بستری می‌رسد .

وی بیان کرد: بیش از ۱۱۰ میلیارد تومن از بابت خدمات سال گذشته به مراکز درمانی استان بدهکار هستیم که این رقم در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار