همزمان با روز جهانی؛

بسته های غذایی و سلامت در بین دانش آموزان اردبیل توزیع شد

همزمان با روز جهانی غذا بسته های غذایی و سلامت در بین دانش آموزان دختر اردبیل با هدف گرایش دانش آموزان به تغذیه سالم توزیع شد.

کد مطلب: ۶۷۴۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، همزمان با 14 اکتبر روز جهانی غذا شیوه ها و الگوهای تغذیه ای با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و آموزش و پرورش استان اردبیل تبیین و دانش آموزان با نحوه صحیح الگوهای غذایی آشنا شدند.

در این مراسم مدیر آموزش و پرورش ناحیه ی دو اردبیل در سخنانی با اشاره به اینکه سنین پایه به ویژه مقطع دبستان حساس ترین مقطع برای طراحی الگوهای تغذیه ای کودکان است اظهار کرد: بحث سلامت در جامعه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تبیین جنبه های سلامتی در بین دانش آموزان به ویژه از سوی اولیای مدرسه نباید به دست فراموشی سپرده شود.

جاهد شعاع با یادآوری اینکه دو نعمت سلامتی و امنیت بزرگترین نعمتی است که در جوامع می تواند وجود داشته باشد، خاطرنشان کرد: در باب اهمت غذا در آیات و احادیث و قرآن مطالب پرباری آورده شده است که این آموزه ها در مدارس ما باید از سوی معلمان و با لحنی شیوا و گیرا در بین دانش آموزان مطرح شود.

وی با تاکید بر اینکه از سوی سازمان غذا نشانگرهای تغذیه ای در راستای بهبود الگوهای تغذیه ای کودکان طراحی و تدوین شده است، تصریح کرد: این نشانگرها راهنمایی سریع برای انتخاب غذای سالم است که در زمان خرید موادغذایی توجه به آنها می تواند گامی مهم در راستای پیشگیری از بیماری های غیرواگیر همچون بیماری های قلبی و عروقی، دیابت، فشار خون و... باشد.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ی دو اردبیل اصلاح الگوهای تغذیه ای را برای حفظ و ارتقای سلامت جامعه و دانش آموزان ضروری خواند و بیان کرد: مصرف قند وچربی باید طبق استانداردهای تعریف شده در این نشانگرها باشد و در کنار آن داشتن برچسب اصالت و سلامت و کنترل موادغذایی یکی دیگر از آیتم های سلامتی و توجه به رژیم غذایی سالم است.

شعاع با تاکید بر اینکه با فرهنگسازی می توانیم تغذیه سالم را در جامعه رواج داده و به سمت سلامت جامعه حرکت کنیم، گفت: سنین رشد کودکان باید از سوی والدین و در مدرسه توسط اولیا مورد توجه قرار گیرد و از ورود موادغذایی ناسالم به مدارس جلوگیری به عمل آید.

در ادامه این مراسم نعمتی پزشک تغذیه کودکان نیز با تاکید بر مصرف وعده صبحانه در بین دانش آموزان اظهار کرد: عدم مصرف این وعده غذایی مهم سبب بسیاری از بیماری های از قبیل چاقی و تندخویی در کودکان می شود.

وی بیان کرد: مصرف مرتب و مداوم لبنیات به ویژه شیر و پنج وعده غذا در بین کودکان باید رواج یابد و از مدارس انتظار داریم مبانی مصرف شیر را در بین دانش آموزان توضیح و تشریح کنند.

در این مراسم دانش آموزان به همراه اولیای مدرسه ورزش کرده و بسته های تغذیه ای و سلامت در بین آنان توزیع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار