رییس اداره فنی و حرفه ای آموزش و پرورش استان:

والدین اجازه دهند که فرزندان توانمندیهایشان را دنبال کنند

کرمانشاه (پانا) - دنیا به سمت مهارت آموزی و کارآفرینی و خوداشتغالی در حال حرکت می باشد و روحیه انسانها به سمت خوداشتغالی و خود رئیس بودن شغل خویش متمایل می باشد لذا روحیات نسل جدید را دریابیم و با انتخاب رشته های فنی و کاردانش دنیای پیش روی خود و فرزندان را با خیالی راحت ترسیم نماییم.

کد مطلب: ۸۴۱۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
والدین اجازه دهند که فرزندان توانمندیهایشان را دنبال کنند

حامد شاهینی در یادداشتی به بهانه روز ملی مهارت و کار آفرینی به نکات مهم و قابل توجهی پرداخته است.
مهمترین دغدغه امروز دولتمردان و جامعه امروز ما اشتغال و رفع بیکاری است. از آنجایی که مهارت آموزی کوتاهترین راه رسیدن به اشتغال است اهمیت مهارت و کارآفرینی بیش از پیش مشخص می گردد.در کشورهای توسعه یافته جهان مانند آلمان یا ژاپن و ...درصد علاقمندان مهارت آموزی و رشته فنی و مهارتی در حال گذشتن از مرز 75درصد می باشد این در حالی است که در کشور ما این عدد 35درصد می باشد که نشان می دهد از برنامه کشورهای موفق و توسعه یافته صنعتی حداقل 50درصد عقب هستیم.
اکنون که بر اساس برنامه ششم توسعه باید به مرز 50درصد جذب هنرجو در رشته های فنی و مهارتی برسیم ما وظیفه داریم نقش خودرا به عنوان فانوسهای روشن کننده مسیر بر سر راه جوانان قرار دهیم و راه مهارت آموزی را به عنوان راه روشن موفقیت به آنها نمایان کنیم. در این میان استان ما به عنوان استانی که 50درصد از برنامه توسعه ششم عقب است برای جبران مافات باید یک برنامه استراتژیک هدفمند را طراحی و عملیاتی نماید تا بر اساس آن هم به راستای میانگین کشوری برسیم و هم مولد اشتغال در جامعه محلی گردیم.
حال این روزها که در بحبوحه ثبت نام دانش آموزان قرار داریم به دانش آموزان پایه نهم که ثبت نام آنها منجر به انتخاب رشته می شود تاکید می کنم برای قرار گرفتن بر روی ریل موفقیت بر اساس هدایت نامه تحصیلی و اولویت ها گام بردارند.
نه به عنوان یک مسئول یا یک کارشناس بلکه به عنوان یک ولی از همه کسانی که در انتخاب رشته دانش آموزان موثر هستند درخواست می شود که به دنبال گمشده ی درون خویش و پیاده کردن آن روی فرزندان نباشیم و اجازه دهیم که فرزندانمان توانمندیهای خویش را دنبال کنند .هدایت نامه تحصیلی حاصل یک فرآیند استعدادیابی سه ساله است که عاملهای متعددی مانند نظر دانش آموز ، ولی ، معلم ، آزمون های متعدد درسی، استعدادی ، رواشناسی و رواشناختی در آن تاثیر گذار بوده است. از آنها در خواست می گردد که به ما اعتماد کنند و فرزندان خویش را با فراغ بال به رشته های پیش روی اکتسابی رهنمون نمایند. موفقیت در ادامه تحصیل و ادامه راه این رشته هاست وگرنه این رشته ها تنها یک نام هستند.
در پایان و در روز ملی مهارت یادآوری می کنم که دنیا به سمت مهارت آموزی و کارآفرینی و خوداشتغالی در حال حرکت می باشد و روحیه انسانها به سمت خوداشتغالی و خود رئیس بودن شغل خویش متمایل می باشد لذا روحیات نسل جدید را دریابیم و با انتخاب رشته های فنی و کاردانش دنیای پیش روی خود و فرزندان را با خیالی راحت ترسیم نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار