گمرک اعلام کرد

ممنوعیت ۱۳۳۹ کالا تنها در واردات است نه ترانزیت خارجی

تهران (پانا) - گمرک ایران اعلام کرد منع اعلام شده از سوی وزارت صنعت در خصوص ۱۳۳۹ کالا فقط در رویه واردات است و ترانزیت خارجی این کالاها از طریق ایران برای شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی بلامانع است.

کد مطلب: ۸۴۰۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ممنوعیت ۱۳۳۹ کالا تنها در واردات است نه ترانزیت خارجی

دفتر نظارت بر ترانزیت گمرک ایران با ارسال تصویر نامه انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران به گمرک‌های سراسر کشور بیانیه‌ای در خصوص ممنوع‌شدن ۱۳۳۹ کالا منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: در پی دستورالعمل وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ممنوع‌شدن ثبت سفارش و واردات ۱۳۳۹ ردیف کالا و انتشار آن در سطح بین‌المللی، با سوء برداشت از مفاد این دستورالعمل و تلقی‌کردن ممنوع‌شدن ورود این دسته از کالا‌ها به ایران، شرکت‌های کشتیرانی و حمل و نقل بین‌المللی خارجی به مشتریان خود در کلیه کشورها و همچنین به دفاتر و نمایندگی‌های خود در بنادر مختلف دستور داده‌اند ضمن رعایت دقیق نکته‌های مربوط به مقررات بین‌المللی، در خصوص ایران از پذیرش و حمل ۱۳۳۹ ردیف کالای یاد شده به ایران خودداری کنند.

این اخبار نگرانی‌های زیادی را برای شرکت‌های حمل و نقل ایجاد کرده است و شرکت‌های بین‌المللی از ترانزیت این کالاها از طریق ایران خودداری می‌کنند و این مسئله کاهش ترانزیت خارجی را به دنبال خواهد داشت، در حالی که دستورالعمل اعلام شده تنها در خصوص واردات قطعی است.

منع در نظر گرفته شده برای ۱۳۳۹ ردیف کالا به هیچ عنوان شامل کالاهای ترانزیت خارجی از طریق ایران نمی‌شود و این فهرست صرفا مشمول منع صدور مجوز واردات قطعی به کشور و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است و عبور محموله‌های مشمول این فهرست از قلمرو ایران مجاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار