بهارستان در هفته جاری: روزهای پرترافیک کمیسیون‌ها؛ هفت وزیر و 15 سفیر به مجلس می‌روند

آخوندی دوباره به صحن علنی می‌آید

تهران (پانا) - کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری روزهای پرترافیکی را پشت سر خواهد گذاشت و میزبان 7 وزیر و 15 سفیر خواهند بود؛ این در حالی‌است که صحن علنی دستور کار جنجالی‌ای ندارد.

کد مطلب: ۸۴۰۶۹۶
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری: روزهای پرترافیک کمیسیون‌ها؛ هفت وزیر و 15 سفیر به مجلس می‌روند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی برگزار خواهند کرد و ضمن ادامه رسیدگی به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان که هفته گذشته علاوه بر تصویب کلیات، تا ماده 8 آن را نیز به تصویب رساندند، طرح یک فوریتی تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را نیز بررسی خواهند کرد.

طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاقات بعدی آن نیز از دیگر مواردی است که در دستور کار هفته جاری نماینگان مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

بررسی لایحه یک فوریتی ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری و دوازده منطقه ویژه اقتصادی به علاوه طرح‌هایی نظیر مسکوت ماندن ساماندهی بازار خودرو که با قید یک فوریت همراه است در کنار لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی و نیروهای مسلح از دیگر دستور کارهای نمایندگان در هفته جاری خواهد بود.

علاوه بر این موارد، سید عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی نیز در هفته جاری برای پاسخ به یک فقره سوال نادرقاضی‌پور، نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران و یک فقره سوال مصطفی کواکبیان، دیگر نماینده مردم تهران در صحن علنی بهارستان حاضر خواهد شد.

نمایندگان مجلس همچنین در هفته جاری یک نماینده حقوق‌دان را برای عضویت در شورای نگهبان از بین افراد معرفی شده از سوی قوه‌قضائیه انتخاب خواهد کرد.

برنامه کاری بهارستان‌نشینان در هفته جاری را « اینجا » ببینید.

مهم‌ترین برنامه کاری کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز به شرح زیر است؛

کمیسیون حمایت از تولید ملی

جلسه مشترک کمیسیون حمایت از تولید ملی و اصل چهل‌و‌چهارم قانون اساسی و کمیسیون صنایع و معادن در مورد بررسی مشکلات و راهکارهای تامین برق مورد نیاز واحدهای صنعتی با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو و معاونان وزارتخانه‌های نفت، صنعت، معدن و تجارت.

کمیسیون آموزش و تحقیقات

دعوت از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری (منصور غلامی)، اطلاعات (سید محمود علوی)، کشور (عبدالرضا رحمانی فضلی)، درمان و آموزش پزشکی (سید حسن قاضی‌زاده هاشمی) به منظور بررسی وضعیت فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دانشگاه‌ها در محل کمیسیون تلفیق در روز یکشنبه.

جلسه مشترک با وزرای علوم، صمت، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی به منظور بررسی نقش مراکز پژوهشی در تقویت تولید ملی و ارتقای وضعیت اقتصادی کشور در محل کمیسیون تلفیق در روز سه‌شنبه.

کمیسیون اجتماعی

بررسی لایحه دو فوریتی تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی.

کمیسیون اقتصادی

ادامه جلسه بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان مجلس شواری اسلامی درباره طرح استیضاح مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

بررسی روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای نروژ، سوئد، اسپانیا، چین، ژاپن، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اتریش، آلمان و انگلیس با حضور سفرا و سرکنسول‌های جمهوری ایران در کشورهای مذبور در روز دوشنبه.

بررسی روابط کشورمان با کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان و ترکیه با حضور سفرای ایران در کشورهای مذکور در روز سه‌شنبه.

کمیسیون شوراها و امورداخلی

دعوت از عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور برای پاسخ به سوالات 11 تن از نمایندگان مجلس شواری اسلامی.

کمیسیون فرهنگی

دعوت از سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سوالات 8 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون حقوقی

ادامه بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن.

کمیسیون کشاورزی

دعوت از محمود حجتی، وزیر جهاکشاورزی برای پاسخ به سوالات 15 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

برنامه کاری کمیسیون‌های مجلس را « اینجا » بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار