هفته‌ای با اظهارنظرهای جنجالی برای بهارستان: سوال از 2 وزیر و بررسی CFT

احتمال لغو تعطیلی هفته بعد مجلس شورای اسلامی به دلیل معرفی وزرای جدید وجود دارد

تهران (پانا) - وزرای نیرو و ارشاد در حالی این هفته برای پاسخ به سوالات نمایندگان راهی صحن علنی می‌شوند که فضای بهارستان و به طور کلی محفل‌های سیاسی کشور تحت الشعاع بررسی کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در صحن علنی است.

کد مطلب: ۸۵۹۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
هفته‌ای با اظهارنظرهای جنجالی برای بهارستان: سوال از 2 وزیر و بررسی CFT

مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه (15 مهر)، سه‌شنبه و چهارشنبه (17 و 18 مهر) جلسه علنی خواهد داشت تا نمایندگان پیش از تعطیلی یک هفته‌ای برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه برنامه کاری خود را پیش ببرند.

در این هفته سوالات حبیب‌الله دهمرده، نماینده زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز (یک فقره) و حسن کامران، نماینده مردم اصفهان (یک فقره) در مجلس شورای اسلامی از رضا اردکانیان، وزیر نیرو در کنار سوالات نصراله پژمانفر، نماینده مشهد (دو فقره) از سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحن علنی مجلس مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

گزارش کمیسیون صنایع و معادن با همکاری کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد موضوع توقف ثبت سفارش خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل (۴۴) قانون اساسی در مورد آسیب‌شناسی وضع شاغلان و بیکاران با رویکرد حمایتی به علاوه گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته نیز دیگر برنامه نمایندگان در هفته جاری محسوب می‌شود.

تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی در کنار گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از میزان مطالبات غیرقابل وصول و مشکوک‌الوصول بانکی کشور در هفته جاری در صحن علنی بررسی خواهد شد.

گزارش کمیسیون صنایع و معادن مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی عملکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در بعد داخلی و خارجی از سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۶، بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم‌ها از دیگر برنامه های کاری بهارستان نشینان است.

تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه بررسی الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به لایحه کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم موسوم به CFT نیز در اولین روز کاری مجلس در هفته جاری (یکشنبه) بعد از بیش از 60 روز مسکوت ماندن بررسی خواهد شد.

شنیده‌ها از گوشه و کنار بهارستان نیز حاکی از آن است که به احتمال فراوان حسن روحانی، رئیس جمهور افراد پیشنهادی برای تصدی وزارتخانه‌های کار و اقتصاد را در هفته جاری به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد که در آن صورت با اتکا به اظهارات اخیر بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس، تعطیلات یک هفته‌ای نمایندگان لغو و بررسی وزرای پیشنهادی دولت در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

مهمترین برنامه کاری کمیسیون های مجلس شورای اسلامی نیز به شرح زیر است:

کمیسیون آموزش و تحقیقات

دعوت از محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای کشور برای ارائه گزارش از نحوه اجرای قانون نظام جامع فنی و حرفه ای و مهارتهای کشور.

دعوت از سید محمدبطحایی، وزیر آموزش و پرورش جهت پاسخ به سوالات جلال محمودزاده به نمایندگی از ۲۶ نفر، محمد قسیم عثمانی، نماینده بوکان سه فقره، محمدرضا صباغیان، نماینده بافق دو فقره، سید صادق طباطبایی نژاد، نماینده اردستان دو فقره، هدایت الله خادمی، نماینده ایذه، سید محمد جواد ابطحی، نماینده خمینی شهر به نمایندگی از ۱۱ نفر، نادر قاضی پور و علیرضا محجوب نمایندگان ارومیه و تهران به علاوه بررسی طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور.

کمیسیون اجتماعی

ادامه بررسی لایحه تشکیل وزارتخانه های رفاه و تامین اجتماعی و کار و تعاون.

ادامه بررسی مسائل و مشکلات کامیونداران کشور.

ادامه بررسی نحوه رسیدگی به وضعیت معیشتی دهک های پایین جامعه و تکالیف مشترک بین سازمانهای حمایتی با حضور محمدباقرنوبخت، رئیس سازمان برنامه بودجه، محسنی بندپی، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرویز فتاح، سرپرست کمیته امداد امام خمینی و ایزدی، رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

بررسی وضعیت حمل و نقل بین المللی کشور با حضور سیدعباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان بانک مرکزی.

هم‌اندیشی درباره نشست مشترک با سفرای کشورهای اسلامی.

نشست با محمدجوادظریف، وزیر امور خارجه و معاونان او با موضوع بررسی آخرین وضع تحولات بین‌المللی.

کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات

رسیدگی به طرح یک فوریتی

تنظیم برخی از مقررات مالی، اداری و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش.

کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها

ادامه بررسی پیش‌نویس اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان شورای نگهبان وزارت کشور وزارت اطلاعات معاونت قوانین و مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی.

کمیسیون صنایع و معادن

بررسی تقاضای استیضاح وزیر محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت بر اساس ماده ۲۲۳ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی.

سوالات نادرقاضی‌پور، نماینده ارومیه از وزرای بیژن نامدار‌زنگنه، وزیر نفت و سیدعباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی.

پاسخ محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سوال شهاب نادری، نماینده پاوه، بیت‌الله عبداللهی، نماینده اهر و هریس، جلال محمودزاده، نماینده مردم مهاباد (۳ فقره) و سوال سیده حمیده زرآبادی، نماینده قزوین، آبیک و البرز.

کمیسیون عمران

بررسی موارد استیضاح سیدعباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی با حضور وزیر و نمایندگان متقاضی استیضاح.

حضور سید محمدعلی افشانی، شهردار تهران جهت استماع گزارش برنامه سوم عمرانی و عملکرد چهار ماهه شهرداری تهران.

کمیسیون کشاورزی

حضور محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی برای پاسخگویی به سوالات احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس، سیده فاطمه ذوالقدر، نماینده مردم تهران، عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه، احمد بیگدلی، نماینده مردم خدابنده (دو فقره)، هدایت‌الله خادمی، نماینده مردم ایذه و باغملک، حسن هاشمی تختی‌نژاد، نماینده مردم بندرعباس، سیدحسن حسینی شاهرودی، نماینده مردم شاهرود و میامی، محمد خدابخشی، نماینده مردم الیگودرز، کوروش کرم‌پور، نماینده مردم فیروزآباد، ذبیح نیکفر، نماینده مردم لاهیجان و نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار