شهدای ایران عاطفی ترین افراد بودند/همه ما مدیون خون شهدا هستیم

همدان (پانا) - فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه تعلقات شهدا تعلق عالی و برای رسیدن به خدا بود، گفت: شهدای ما در بعد عاطفه، عاطفی‌ترین بودند و ما مدیون خون این شهدا هستیم.

کد مطلب: ۸۴۰۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
شهدای ایران عاطفی ترین افراد بودند/همه ما مدیون خون شهدا هستیم

سردار قاسم سلیمانی در یادواره شهدای عملیات رمضان و مرصاد استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: این اجتماع بسیار باشکوه، عظیم و ارزشمندی است و من افتخار می‌کنم از حضور این جمع که به خاطر شهدایی است که قهرمانانه دفاع کردند و شهید شدند و این حضور جمعیت به پاس قدردانی از شهدا است که جای افتخار دارد.

وی با بیان اینکه همدان شهر دین و دیانت است، گفت: از ویژگی‌های بارز این شهر دارالعباد بودن آن است و اینکه علمای برجسته، فلاسفه، شعرا و مفاخر بزرگ و ارزشمندی را در دامن خود تربیت کرده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران عنوان کرد: همدان مرکز تمدن ایران و شهر نام‌آوران بزرگی است، شهر سرداران شهیدی که شهید دیروز و شهید زنده امروز شد و قافله سالار بود و در شهیدپروری نقش ارزنده داشت؛ شهید «همدانی» که شهید ماندن را در دوره طولانی حفظ کرد و فرصت را مغتنم شمرد و راهی را پیدا کرد و خود را داخل این راه کرد و ابوالفضل این راه شد.

وی ادامه داد: ایشان آن وظیفه‌ای که دیروز در صحرای کربلا در دفاع از حریم اهل بیت(ع) بر عهده داشت به زیبایی بر عهده گرفت و به اتمام رساند و نگذاشت گرد رسالت بر دامن بارگاه کبریایی حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) بنشیند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه شهادت به معنای از دست دادن نیست، گفت: شهادت به معنای یافتن و به دست آوردن و مصداق آیه‌ای از قرآن است و دلیل شوق به شهادت نیز همین حرکت بود.

وی با اشاره به اینکه شهادت به معنای هلاکت یک تصور انحرافی است، چراکه شهادت به معنای جاری و پاینده بودن است، تصریح کرد: یکی از دلایل حرکت شهدا به سمت شهادت نیز این است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران یادآور شد: هیچ انسانی بدون حرکت نیست و این از ویژگی‌های انسان است و تعلقی انسان را وادار به حرکت می‌کند که این تعلق هم می‌تواند از جایگاه عادی و منفی و یا از جایگاه مثبت و متعالی باشد و هرچه این حرکت متعالی باشد این حرکت به یک هیجان تبدیل شده و بی‌قراری به سمت آن بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه تعلقات شهدا تعلق عالی و برای رسیدن به خدا بود، تصریح کرد: کسی نمی‌توانست دلبستگی‌های دنیوی و حتی مهم و مثبت مثل خانواده را نادیده بگیرد و شهدای ما نیز در بعد عاطفه، عاطفی‌ترین بودند اما به دلیل عظمت تعلق والای دیگر، تعلق مهم را فدای این تعلق عظیم کردند که این جاوید و زنده و پاینده شدن است.

سردار سلیمانی اضافه کرد: این زنده‌ای که زنده است اما مثل مرده بوده و با آن فرقی ندارد؛ تعلق پست است.

وی با بیان اینکه امام(ره) معتقد است برنامه اسلام از عصر وحی تا قیامت بر اصل شهادت پایه‌گذاری شده است، گفت: امام(ره) پایه‌گذاری شهادت را اثر اولیا برای بشریت می‌داند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تأکید کرد: جامعه‌ای که شهدای آن با شوق، اشتیاق و التماس و شتابان به سمت شهادت می‌رود و جامعه‌ای که شهادت دارد، اسارت ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار