جلسه هماهنگی توسعه فضاهای ورزشی مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه برگزار شد

ارومیه(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گفت: رفع معضل کمبود سرانه ورزشی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار در دستور کار معاونت تربیت بدنی وسلامت آموزش و پرورش استان قرار دارد.

کد مطلب: ۸۴۰۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
جلسه هماهنگی توسعه فضاهای ورزشی مدارس آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه برگزار شد

با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل، اعضای شورای اسلامی شهر و نماینده شهردار منطقه 3 ارومیه جلسه هماهنگی توسعه فضاهای ورزشی مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در این جلسه با اشاره سفر اخیر معاون تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش به استان و بازدید ایشان از سالن نیمه تمام ورزشی هجرت ناحیه 2 ارومیه ، اظهارداشت: خوشبختانه در این برنامه بازدید معاون محترم قول مساعدت هایی جهت اتمام بخشی از قسمت های این پروژه را دادند.

ولی حسینی با بیان اینکه برای اتمام و بهره برداری سالن ورزشی هجرت مبلغی بالغ بر 5 میلیارد ریال پیش بینی می شود، افزود: در این زمینه نیازمند مشارکت فرا دستگاهی هستیم که انتظار می رود شهرداری ارومیه نیز در این جهت همکاری های لازم را با آموزش و پرورش داشته باشد.

وی بهره برداری از سالن ورزشی هجرت تا شروع سالتحصیلی را جزو اولویت های معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان در ناحیه 2 ارومیه عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم تا در رفع موضوع کمبود سرانه ورزشی در مناطق حاشیه ای و کم برخوردار فعالیت های خوبی داشته باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان ارتقاء شاخص های ورزشی در مدارس را عاملی تاثیرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی و شاداب سازی جوانان و نوجوانان برشمرد و اظهارداشت: در بحث امکان ورزشی برای دانش آموزان نباید مطالبه گرانه به موضوع نگاه شود و باید همکاری تنگاتنگی با آموزش و پرورش وجود داشته باشد.

«محمد مجرد» مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز در این جلسه با بیان اینکه ناحیه 2 ارومیه از نظر فضاهای آموزشی ورزشی به لحاظ تراکم بالای دانش آموزی از میانگین کشوری در سطح پایین تری قرار دارد، ادامه داد: هم اکنون از 12 منطقه حاشیه ای شهر ارومیه 9 منطقه حاشیه ای و کم برخوردار در حوزه جغرافیایی ناحیه 2 ارومیه قرار گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه به رابطه آسیب های اجتماعی با کمبود فضاهای ورزشی اشاره کرد و گفت: کمبود سرانه ورزشی در مدارس یک موضوع عمومی است که برای رفع این مسئله نیازمند مشارکت تمامی دستگاه های دست اندرکار فرهنگی، تربیتی و ورزشی هستیم.

وی با بیان اینکه بهبود شاخص های فضای ورزشی باید در راس برنامه ها قرار گیرد، افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر فعالیت های خوبی با تلاش معاونت پرورشی و تربیت بدنی در زمینه ورزش و فضاهای ورزشی صورت گرفته است.

مجرد با بیان اینکه بسیاری از مسائل موجود در حوزه ورزش و تربیت بدنی در آموزش و پرورش خارج از مباحث مالی است، ادامه داد: با مشارکت و جلوگیری از حرکت های جزیره ای دستگاه ها می توان فعالیت های خوبی در زمینه داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار