بیشترین علل مردودی اتوبوس‌های شهری در آزمون معاینه فنی اعلام شد

تهران (پانا) - سومین جلسه کارگروه «رفع دودزایی» به منظور بررسی آلایندگی اتوبوس‌های خط ٢ برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۰۲۸۲
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین علل مردودی اتوبوس‌های شهری در آزمون معاینه فنی اعلام شد

به گزارش روابط عمومی اتوبوسرانی، پیمان سنندجی با اشاره به تشکیل کارگروه رفع دودزایی به منظور بررسی آلایندگی اتوبوس های پایتخت در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران تاکید کرد: هر هفته یک خط اتوبوسرانی اعم از اتوبوس های بی.آر.تی و خطوط فیدر در این کارگروه بررسی می شود که امروز خط ٢ بی.آر.تی و خطوط فیدر حد فاصل پایانه آزادی تا خاوران بررسی شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۴۷دستگاه اتوبوس این خط به لحاظ فنی، فرسودگی، آلایندگی و ظاهری بررسی شدند، تصریح کرد: تمامی اتوبوس های پایتخت تا مهرماه جاری معاینه فنی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر بخشنامه معاونت حمل و نقل و ترافیک مبنی بر الزام اخذ گواهی معاینه فنی توسط اتوبوس‌های شرکت واحد گفت: ٧٥درصد از اتوبوس‌های شرکت واحد دارای معاینه فنی هستند.

سنندجی گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران، اتوبوس‌های برون‌شهری و خودروهای سنگین بالای ۱۰ سال، هر ۳ ماه یک‌بار و اتوبوس‌های سبک و سنگین زیر ۱۰ سال، هر ۶ ماه یک‌بار باید گواهی معاینه فنی دریافت کنند. از این رو هر هفته اتوبوس های خطوط مختلف شهر تهران بررسی می شوند.

وی با بیان اینکه ٨ آیتم دلیل ردی اتوبوس‌های شرکت واحد در آزمون معاینه فنی است که «دودزایی» رتبه هفتم را داشته و شکستگی شیشه، چراغ و لاستیک صاف بیشترین علت مردود شدن اتوبوس‌ها در قسمت عیوب ظاهری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار