همایش « دختران، حمایت های روانی، اجتماعی و توسعه پایدار» برگزار شد

کرج (پانا) -همایش « دختران ، حمایت های روانی، اجتماعی و توسعه پایدار » با حضور مدیرکل بهزیستی استان البرز ومسئولین استانی در مرکز علمی کاربردی صنعت آب و برق مهرشهر کرج برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۰۲۰۳
لینک کوتاه کپی شد
همایش « دختران، حمایت های روانی، اجتماعی و توسعه پایدار» برگزار شد

همایش « دختران ، حمایت های روانی، اجتماعی و توسعه پایدار » با حضور اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی استان البرز ومسئولین استانی در مرکز علمی کاربردی صنعت آب و برق مهرشهر کرج برگزار شد.

حیدری در این مراسم ضمن تقدیر از برگزاری اینگونه همایش های اجتماعی -آموزشی در راستای آگاه سازی هرچه بیشتر و بهتر جامعه، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و خیر مقدم به مدعوین گفت : برگزاری این همایش ها که ابعاد آموزشی دارند به جهت آگاه کردن جامعه و شناساندن نقش دختران و زنان ضرورتی دارد که به نظر من در جامعه ما بسیار مهم و الزامی است.

وی افزود: نسبت به نقش زنان در توسعه همه جانبه کشور، سلامت اجتماعی و مصونیت اجتماعی اینگونه اجتماعات آموزشی باید به شکلی کاملا کارشناسی شده برگزار شود تا جامعه نسبت به نقش زنان و دختران به آگاهی کامل برسد و بپذیرد.در همه ادیان مختلف و بخصوص ادیان الهی بر نقش زن و دختران تاکید شده اما به عقیده من در دین مبین اسلام بیش از هر دینی نقش زن و تکریم دختران و زنان مورد توجه است،گرچه متاسفانه هنوز زندگی ما بر مدار باورهای غلط عامیانه است و به نظر من هنوز روح نیاکان ما بر رفتار های اجتماعی ما حاکم است.

حیدری بیان داشت: در جامعه وقتی میبینیم که متاسفانه هنوز مردسالاری وجود دارد و نقش زنان را در توسعه جامعه کمرنگ میبینیم ،این یعنی ما نتوانسته ایم بپذیریم که زنان از ظرفیت ها و قابلیت های بسیار بالایی برخوردارند که بدون آنها هرگز جامعه به تعالی و سعادت نخواهد رسید، بنابراین تمام اینها که گفته شد برای ما ضرورت آموزش ها ی همگانی بیش از پیش الزام میکند و باید به این مهم بپردازیم.

وی در ادامه سخنانش‌ افزود: امروزه درتمام جوامع توسعه یافته پذیرفته اند که باید به زنان بپردازند و به آنها میدان بدهند و باید زنان راتوانمند کرد، باید دخترانمان را از آسیبهای اجتماعی دور نگهداشت و به سلامت روح و روان دختران و زنان توجه ویژه داشت اما متاسفانه در جامعه ما میبینیم که کودک آزاری و همسر آزاری و انواع مسائلی که بخش مهمی از جامعه را با بحران مواجه میکند ازهمین نا آگاهی ها سرچشمه می گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: شاید هنوز ما نتوانسته ایم آن فرهنگ غنی اسلام و نگاه اسلام برجامعه را در بین مردم جا بیاندازیم و باورهای غلط هنوز هم رواج دارد و شاید هنوز کسانی که متولی آموزش وامر فرهنگ سازی و امور فرهنگی در جامعه ما هستند هنوز نتوانسته اند که بخوبی این نگاه اسلامی را بطور واقعی در جامعه جا بیاندازند ومتاسفانه باورهای غلط در جامعه ما هنوز گسترده است.

حیدری خاطر نشان کرد: امروزه برای داشتن جامعه سالم و رو به رشد نیاز به داشتن خانواده سالم است و و خانواده رکن رکین جامعه محسوب میشود و البته پایه خانواده، مادر است که در این بین مادر معمار شخصیت روانی انسان است .
مدیرکل بهزیستی استان البرزدر پایان گفت : بهزیستی برای ساختن جامعه ای امن در تلاش است و نهاد بهزیستی باید گسترش پیدا کند و برای تکریم زنان و دختران جامعه باید کوشید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار