معاون امور جوانان وزارت ورزش: با تایید مصوبه اصلاح قانون منع به کار گیری بازنشستگان، شایسته‌سالاری در کشور حاکم می‌شود

تهران (پانا) - معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با ابراز امیدواری به تایید قانون منع به کار گیری بازنشستگان در شورای نگهبان گفت باید در نهادها و ارگان‌های اجرائی فرهنگ به‌کارگیری جوانان نهادینه شود.

کد مطلب: ۸۳۹۸۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون امور جوانان وزارت ورزش: با تایید مصوبه اصلاح قانون منع به کار گیری بازنشستگان،  شایسته‌سالاری در کشور حاکم می‌شود

محمدمهدی تندگویان در گفت‌وگو با پانا با اشاره به تصویب اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در نشست علنی امروز مجلس گفت: رئیس‌جمهوری در ابتدای دولت دوازدهم با انتصاب یک وزیر جوان این پیام را به وزرای خود داد که در بدنه وزارتخانه‌ها و معاونان و مدیرکلان از توان جوانان استفاده شود. حالا اگر می‌بینیم وزارتخانه‌ای به این موضوع عمل نکرده است مشکل از نگاه بالاترین مقام آن دستگاه است که این فرهنگ در آن وزارتخانه جدی گرفته نشده است.

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: البته بسیاری از وزارتخانه‌ها از مدیران جوان استفاده کرده‌اند و در این وزارتخانه‌ها نیازی به تصویب این قانون نبود به‌طوری که در وزارت ورزش و جوانان و در معاونت جوانان سن معاونت 20 سال جوان‌تر شد.

وی افزود: به کارگیری مدیران جوان باید در وزارتخانه‌ها به فرهنگ تبدیل شود. البته این کار نیاز به قانون ندارد هرچند که ما موضوع منع به‌کارگیری بازنشستگان را در دولت داشتیم و چیز جدیدی نیست. اما مشکلی که وجود داشت این بود که برخی تبصره‌ها و هم‌ترازی‌های در قانون باعث شده بود تعداد زیادی از مدیران اجرائی در حوزه‌های مختلف باقی بمانند و این گرفتاری دولت بود.

وی اضافه کرد: اما اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان از آنجا که شامل مدیریت‌های کلان بیشتری می‌شود به دولت کمک می‌کند و قطعاً تصویب آن به تحول در حوزه جوان‌گرایی کمک می‌کند. انتظار ما این است که شورای نگهبان هر چه زودتر این قانون را تائید کند تا شایسته‌سالاری در کشور حاکم شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار