مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان:

نباید اجازه دهیم برخی مسایل اقتصادی به یک معضل اجتماعی تبدیل شود

نگاه ویژه شورای اجتماعی و سازمان مدیریت کشور فرصتی کم نظیر برای استان است

اهواز (پانا) - محمد صادق کریمی کیا با اشاره به حضور و رایزنی های استاندار و معاون سیاسی۔ اجتماعی در تهران گفت: اعتبارات مناسبی از سوی شورای اجتماعی کشور برای حوزه اجتماعی ۔ فرهنگی استان خوزستان جذب شده استو این فرصتی کم نظیر برای استان است.

کد مطلب: ۸۳۹۷۰۸
لینک کوتاه کپی شد
نباید اجازه دهیم برخی مسایل اقتصادی به یک معضل اجتماعی تبدیل شود

کریمی کیادر نشست شورای اجنماعی خوزستان اظهار کرد: با توجه به شرایط استان, مدیریت مسایل اجتماعی بسیار حایز اهمیت است و نباید اجازه دهیم برخی مسایل اقتصادی به یک معضل اجتماعی تبدیل شود۔

مدیر کل امور اجتماعی به ورود جدی مقام معظم رهبری درخصوص اسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: تمامی مسایل اجتماعی توسط ایشان رصد می شود و رویکردها و راه حل های مناسب در این زمینه اتخاذ می شود۔

کریمی کیا اذعان داشت: بازتولید افکار منفی و گاهی اعلام سیاست گذاری در حوزه اجتماعی به نتیجه نخواهد رسید و از رسانه ها خواست با انتشار تحلیل های غیرتخصصی و کارشناسی نشده برخی مشکلات اجتماعی را به بحران تبدیل نکنند۔

وی گفت: با پیگیری های مجدانه استاندار و معاون سیاسی۔ اجتماعی اعتبارات خوبی در حوزه اجتماعی جذب شده , که مرهون همکاری و هماهنگی سال گذشته دستگاه های اجرایی با مجموعه استانداری است۔

مدیر کل امور اجتماعی سفر دو روزه معاون امور علمی, فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت برنامه و بودجه کشور را رضایت بخش عنوان کرد و افزود: در جلسات متعدد وی با مدیران کل استان, تمام مشکلات مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار مطرح شد۔

کریمی کیا یکی از ضعف های استان را عدم ارایه ایده و طرح دانست و افزود: انتظار مرکز در راستای بهبود اوضاع اجتماعی ۔ فرهنگی, ارایه برنامه و راهکار از سوی دستگاههای اجرایی بمنظور تامین اعتبار ومداخله است۔

مدیر کل امور اجتماعی با بیان اینکه شورای اجتماعی و سازمان مدیریت کشور توجه ویژه ای به استان خوزستان دارند, تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مدون با هدف رسیدن به راه های منطقی بتوانیم اعتبارات قابل قبولی را به استان گسیل کنیم۔

کریمی کیا در خصوص ساماندهی متکدیان و کودکان کار گفت: بزودی جلسه تخصصی با حضور اداره کل امور اجتماعی, سازمان های مردم نهاد, موسسات خیریه, اداره کل ناجا و دیگر دستگاه های متولی برگزار خواهد شد تا ضمن ارایه راهکار دقیق و کارشناسی شده, مسایل انسانی هم در خصوص این افراد رعایت شود۔

در ادامه جلسه وی به نبود نشاط اجتماعی در استان بعنوان یک خلا اشاره کرد و افزود: از سوی شورای اجتماعی کشور اعتباراتی درخصوص برگزاری هفته های فرهنگی در شهرستان های استان پایدار شده است۔

مدیر کل امور اجتماعی هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی را ایجاد محیط شاد و معرفی توانمندی های شهرستان ها در حوزه های فرهنگی۔ اقتصادی۔ ورزشی و میراث عنوان کرد۔

درادامه این جلسه کریمی کیا از برگزاری جشنواره خرما خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده , شهریورماه سالجاری ,جشن شکرانه برداشت خرما در اهواز و دیگر شهرستان ها انجام خواهد شد تا بتوانیم علاوه بر رونق اقتصادی, سبک زندگی و دیگر صنایع وابسته به ان را به نمایش بگذاریم۔

وی به پتانسیل های استان درحوزه های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اذعان داشت: همگی باید تلاش کنیم تا خبرهای خوبی از استان مخابره شود و از انتشار حس ناامیدی در سطح استان ممانعت کنیم۔

کریمی کیا گفت: جذب اعتبارات برای استان به راحتی صورت نمی گیرد و از دستگاه های اجرایی خواست تنها به تلاش های استانداری بسنده نکنند و از وزارتخانه های مربوط به خود پیگیر مطالبات استان باشند۔

در پایان مدیر کل امور اجتماعی وفرهنگی استانداری , تخصیص اعتبار به استان بویژه در حوزه اجتماعی را یک فرصت تکرار نشدنی دانست و تاکید کرد: اگر برنامه ریزی های دقیقی وجود داشته باشد,هیچ مانعی برای اجرای طرح ها در استان و کشور وجود نخواهد داشت۔

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار