مدیر کل امور اجتماعی استانداری خوزستان در شورای آموزش و پرورش:

مهاجرت از خوزستان تاثیر مخربی بر متغیرهای آموزشی دارد

اهواز(پانا)-مدیرکل امور اجتماعی استانداری خوزستان گفت: فرآیند خطرناک مهاجرت از استان خوزستان به طبقه متوسط جامعه کشیده شده است که تاثیر مخربی بر متغیرهای آموزشی در استان دارد.

کد مطلب: ۸۳۹۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرت از خوزستان تاثیر مخربی بر متغیرهای آموزشی دارد

محمد صادق کریمی کیا امروز در شورای آموزش و پرورش خوزستان گفت: نباید مسئولیت بازماندگی تحصیلی دانش آموزان را فقط متوجه آموزش و پرورش خوزستان دانست به دلیل اینکه عوامل زیادی مانند شرایط بد اقتصادی ، معیشتی و فقر فرهنگی و اجتماعی در بازماندن کودکان از تحصیل نقش دارند که باید با برنامه ریزی این معضلات را برطرف کرد و کودکان را به مدرسه بازگرداند.

وی با تاکید بر اینکه همانند سال گذشته اداره کل امور اجتماعی استانداری برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل در کنار آموزش و پرورش است، افزود: استان خوزستان رتبه سوم بازماندگی تحصیلی را دارد و سال گذشته توانستیم با همکاری سازمان های مردم نهاد بیش از ١ هزار و ١٠٠ کودک بازمانده از تحصیل در خوزستان را شناسایی و جذب کنیم.

وی اضافه کرد: بازماندگی تحصیلی معضل کل استان است و برای رفع آن باید همگرایی ایجاد شود.

کریمی کیا در عین حال روند مهاجرت در خوزستان را نگران کننده و خطرناک عنوان کرد و گفت: فرآیند خطرناک مهاجرت از استان خوزستان به طبقه متوسط جامعه کشیده شده است که تاثیر مخربی بر متغیرهای آموزشی در استان دارد.

وی با اشاره به اینکه برای ماندگاری نیروی انسانی در خوزستان و شاغلین آموزش و پرورش باید جذبه ایجاد کرد، افزود: خوزستان استراتژیک ترین و ثروتمندترین استان کشور است اما به دلیل اینکه مورد توجه مرکز نشینان واقع نمی شود با افتی شدید در شاخص های فرهنگی، اجتماعی و سرمایه گذاری رو به رو شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار