استاندار گلستان

اعطای 949 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی

گرگان(پانا)-استاندار گلستان از اعطای 949 میلیارد تومان تسهیلات به 940 واحد صنعتی در استان خبر داد و گفت: گلستان امسال در پرداخت تسهیلات کارگروه رونق تولید در کشور رتبه چهارم را به دست آورده است.

کد مطلب: ۸۳۹۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
اعطای 949 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی

سیدمناف هاشمی، با اشاره به چالش‌های مهم گلستان اظهار کرد: کارگروه رفع موانع تولید در استان گلستان شرایط خوبی را برای واحدهای تولیدی به وجود آورده و از ابتدای سال تاکنون ۹۴۹ میلیارد تومان به ۹۴۰ واحد صنعتی تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به این عملکرد در پرداخت تسهیلات بانک‌ها پس از استان‌های تهران، اصفهان، البرز و فارس استان گلستان توانسته رتبه پنجم را در سطح استان‌های کشور به خود اختصاص دهد.

استاندار گلستان با تأکید بر اینکه سازمان صنعت و معدن و تجارت استان گلستان برای شفاف‎سازی فهرست کارگاه‎هایی که تاکنون تسهیلات رفع موانع تولید دریافت کردند را اعلام کند، ادامه داد: گلستان در پرداخت تسهیلات کارگروه رونق تولید در سال‎جاری پس از استان‌های تهران، آذربایجان غربی و آذربایجان‎شرقی رتبه چهارم را با پرداخت ۷۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۳ واحد صنعتی به دست آورده است.

هاشمی تاکید کرد: همچنین پرداخت تسهیلات حوزه گردشگری در استان گلستان مورد توجه قرار گرفته و ۲۵ میلیارد تومان به ۱۱ واحد گردشگری پرداخت شده و استان گلستان از این حیث نیز در بین استان‌های کشور رتبه چهارم را دارد.

وی، پروژه‌های تله‎کابین گرگان و علی‎آبادکتول را بسیار مهم دانست و اذعان کرد: این دو پروژه رونق گردشگری در استان را به دنبال دارد اما باید فاز مطالعاتی آن انجام و سپس پیگیری مصوبات انجام شود.

استاندار گلستان به ایجاد شهرک‌های گردشگری و صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: شهرک‌های گردشگری و صنعتی با هدف جلوگیری از ویلاسازی در جنگل‎ها صورت می‎گیرد، در واقع این شهرک‎ها طرحی برای توسعه گردشگری و صنعت است.

*شناسایی 8 نقطه برای ایجاد شهرک‎های گردشگری/ رشد 43 درصدی صادرات در گلستان

هاشمی از شناسایی هشت نقطه در استان برای ایجاد شهرک‎های گردشگری خبر داد و گفت: این پروژه‎ها پس از تصویب در شورای عالی شهرسازی، توسط بخش خصوصی و بدون منابع دولتی احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مصوبه دولت برای ایجاد شهرک‌های گردشگری در کشور مربوط به یک سال گذشته بوده است، تصریح کرد: گلستان نخستین استانی است که مصوبه آن به شورای عالی شهرسازی رسیده است.

استاندار گلستان افزود: با پرداخت ۶۴ میلیارد تومان به ۲۷ واحد صنعتی و تولیدی استانداری گلستان به بازسازی و نوسازی این واحد‌ها کمک کرده و استان گلستان نیز در با پرداخت این تسهیلات در رتبه چهارم در بین استان‌های کشور قرار گرفته است.

هاشمی تاکید کرد: استان گلستان در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در کشور توانسته رتبه ششم را به خود اختصاص دهد.

وی، از رشد ۴۳ درصدی صادرات استان گلستان در سه ماهه نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: قدم‌های خوبی برای توسعه صادرات در استان گلستان برداشته شده و امیدواریم از ظرفیت تولیدی در استان گلستان تجار بهره بیشتری ببرند.

*دستور وزیر نیرو برای توسعه نیروگاه علی‎آبادکتول

استاندار گلستان افزود: یکی از مشکلاتی که امروز کشور با آن روبه‎رو است بحران کم‎آبی بوده و درخواست ما این است که مردم در مصرف برق و آب صرفه‌جویی کنند و همچنین در پیشگیری از آتش‎سوزی در جنگل‌ها با دستگاه‌های دولتی همکاری بیشتری داشته باشند.

هاشمی به مشکلات ایجاد شده درباره تأمین برق طی روزهای گذشته بیان کرد: با توجه به وجود 6 هزار مگاواتی کسری برق در کشور و افزایش دو تا پنج درجه‌ای دما در برخی استان‌ها، شرایط سخت‎تر شده است البته با اختلالی که در نیروگاه علی‌آبادکتول رخ داد شاهد کاهش 150 مگاواتی تولید برق در استان بودیم.

وی تصریح کرد: در استان گلستان نیز علاوه‎بر تغییر ساعات کاری ادارات، با وزیر نیرو و معاونانش رایزنی کردیم و دیدارهایی را ترتیب دادیم که در نتیجه این اقدامات با کاهش 85 درصدی سهمیه قطعی برق استان را شاهد بوده‎ایم.

استاندار گلستان با بیان اینکه در دیدار اخیر با وزیر نیرو دستوراتی برای توسعه نیروگاه علی‌آبادکتول گرفته شده، متذکر شد: این نیروگاه توسط شرکت مپنا ساخته شده و در حال حاضر هم از وزارت نیرو طلب دارد.

هاشمی ادامه داد: فرصتی در قانون ایجاد شده که می‌توان مطالبات مپنا را با بدهی‌هایی که به بانک صنعت و معدن دارد، تهاتر کرد. ما از این موضوع استقبال کردیم و وزیر نیرو هم تیمی را برای این کار تشکیل دادند که در صورت تحقق این مهم، بدهی‌های وزارت نیرو به نیروگاه علی‌آبادکتول کاهش می‌یابد و 500 مگاوات از محل سیکل ترکیبی به ظرفیت نیروگاه علی‌آبادکتول اضافه می‌شود.

وی به خسارت وارد شده به برخی از واحدهای تولیدی استان بر اثر قطعی برق اشاره کرد و یادآور شد: قطعی برق یک مسأله سراسری است و ضروری است همه همکاری داشته باشند.

استاندار گلستان با بیان اینکه واحدهای تولیدی با اعلام شرکت برق منطقه‌ای در خصوص قطعی برق که در قالب جداول ارائه می‌شود، برنامه‌ریزی کنند گرچه این کار در روزهای نخست با تأخیر صورت گرفت، اذعان کرد: بسیاری از کارخانجات در این شرایط از برق اضطراری استفاده کنند البته واحدهایی که تحت پوشش بیمه بودند، خسارت‌ آنها جبران خواهد شد.

هاشمی یادآور شد: بهره‌گیری بیشتر از جوانان و بانوان در پست‌های مدیریتی از برنامه‌های ما در سطح استان گلستان است و تسهیلات اشتغال به جوانان در اولویت قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار