فرماندار اسلامشهر :

کمبود امکانات و اعتبارات کار بهزیستی را مشکل می کند

اسلامشهر (پانا) - آئین افتتاح شش پروژه اشتغال زایی و مراکز مشاوره بهزیستی اسلامشهر با حضور مدیر کل بهزیستی استان تهران وفرماندار شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۹۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد
کمبود امکانات و اعتبارات کار بهزیستی را  مشکل می کند

امیراله حقیقی در سخنانی در این مراسم اظهار کرد : کار کردن در بهزیستی سختی های بسیاری دارد و افرادی که در بخش دولتی و یا خصوصی تحت نظارت بهزیستی فعالیت می کنند ، به نوعی می توان گفت ایثار می کنند و به صورت دلی به معلولان و افراد نیازمند خدمات ارائه می دهند.

وی در ادامه با بیان این که حوزه کاری سازمان بهزیستی بسیار وسیع است و ماموریت های پرشماری از جمله، ارائه خدمات به معلولان ، کودکان کار ، زنان سرپرست خانوار ، افراد سالخورده ، معتادان و کسانی که دچار آسیب های اجتماعی هستند برای این مجموعه تعریف شده ادامه داد: کمبود امکانات و اعتبارات نیز می تواند کار در بهزیستی را سخت و مشکل تر کند.

حقیقی تصریح کرد: با این حال کارکنان و زحمت کشان این سازمان با هدف جلب رضایت خداوند و کم کردن از آلام افراد معلول و یا آسیب دیده مشغول خدمت هستند که جای قدردانی دارد و امیدوارم مانند قبل با رویی گشاده و زبانی نرم به معلولان و افرادی که از خدمات بهزیستی بهره مند می شوند ، خدمات ارائه گردد.

فرماندار اسلامشهر در ادامه بر ضرورت استفاده از توان خیرین شهرستان و بخش خصوصی جهت پیشبرد برنامه های بهزیستی تاکید و بیان کرد : با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی و گستردگی وظایف و مسئولیت های بهزیستی بدون حضور خیرین و بخش خصوصی امکان ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف بهزیستی میسر نبود.

وی در ادامه اضافه کرد : آموزش جامعه هدف بهزیستی و حرفه آموزی آنان از اهیمت بالایی برخوردار است و در این زمینه سازمان فنی و حرفه ای شهرستان نیز می تواند تعامل و همکاری ویژه ای با بهزیستی داشته باشد.

در بخش دیگری از این جلسه نورانی رئیس اداره بهزیستی اسلامشهر در سخنانی ضمن قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی مستمر فرماندار اسلامشهر از فعالیت ها و برنامه های بهزیستی شهرستان تصریح کرد : در مجموع ۶ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی اسلامشهر هستند که نیمی از این معلولان مستمری دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه ۱۳۰۰ زن سرپرست خانوار نیز تحت پوشش بهزیستی اسلامشهر هستند ، افزود: در شهرستان بیش از ۸۰ مرکز ، موسسه ، مهد کودک ، کلینیک ، مراکز نگهداری ، مراکز شبانه روزی ، مراکز مشاوره روانشناختی ، موسسات خیریه و تشکلات غیردولتی نیز مشغول فعالیت هستند.

شایان ذکر است ، در این ادامه مراسم مرکز تهیه و توزیع غذا که توسط تعدادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی راه اندازی شده با حضور فرماندار اسلامشهر و مدیرکل بهزیستی استان تهران افتتاح شد.

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار