مدیرکل بهزیستی استان تهران خبر داد :

ایجاد 1900 شغل برای مددجویان بهزیستی در استان تهران

اسلامشهر (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان تهران در سفر یک روزه به اسلامشهر گفت : درسال نود وشش بیش از1900اشتغال برای مددجویان بهزیستی استان تهران ،ایجاد شده است .

کد مطلب: ۸۳۹۰۴۰
لینک کوتاه کپی شد
ایجاد 1900 شغل برای مددجویان بهزیستی در استان تهران

داریوش بیات نژاد ، درمراسم بهره برداری از پروژه های بهزیستی شهرستان اسلامشهر، اظهارکرد: درسال96بیش از1900اشتغال برای مددجویان بهزیستی استان تهران که اغلب ازافراد بیمار و معتاد و بعضا تاکارتن خوابی پیش رفته بودند ، ایجاد شده است .

وی در ادامه افزود: چهارپدیده مشکلات زیست محیطی ، فقر ، موادمخدر ، اعتیاد و انرژی هسته ای از مهم ترین معضلات جامعه بشری است. وقتی که ازآسیب های اجتماعی صحبت می کنیم ،معنایش سیاه نمایی نیست، به دنبال رفع مشکل هستیم .

وی بیان کرد:رفع مشکلات جامعه مستلزم انسجام و نوع دوستی تمامی اقشارجامعه ومسئولین دستگاه است. همان گونه که در پیروزی انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس همه همراه ومتحد بودند ، امروز هم باید به مقابله بامشکلات پرداخته شود.

بیات نژاد با اشاره به وظایف بهزیستی ، تاکید کرد : سازمان بهزیستی برای تک تک افرادجامعه ماموریت دارد،درهمه گروه های اجتماعی جامعه پدیده طلاق واعتیاد وجود دارد. دربین افراد تحصیل کرده و غنی گرفته تا به افراد بی سواد وگرفتار فقرمادی این مشکلات وجود داشته و بهزسیتی به آن ها خدمات ارائه می نماید .

وی با اشاره به اینکه درحوزه آسیب های اجتماعی بهزیستی برای همه افراد جامعه خدمات ارائه می دهد،بیان کرد: بیش از50 درصد ازمعلولیت ها درکشور با ارائه خدمات مشاوره ژنتیکی قابل پیشگیری است و بهزیستی از دوران پیش ازدبستان و حتی از بدو تولد نوزاد خدمات پیشگیری خود را درغالب طرح های غربالگری ، بینایی سنجی وشنوایی سنجی را ارائه می کند.

بیات نژاد افزود:با توجه به این که خدمات بهزیستی برای کل جامعه از نوزاد گرفته تا افراد مسن و از کارافتاده میباشد و سازمان بهزیستی به تنهایی پاسخگوی نیازهای همه افراد نبوده و باید همه دستگاه ها و بخش ها به بهزیستی کمک نمایند .

وی با بیان اینکه بیش از90 درصد از فعالیت های بهزیستی به بخش خصوصی واگذار شده ،تاکید کرد : با اعتمادی که به مردم داریم، قسمت هایی از فعالیت های نظارتی هم آمادگی واگذاری به مردم را دارند.

وی با بیان اینکه درهفته بهزیستی 42 مرکز اشتغال زایی درسطح استان تهران راه اندازی شده ، تصریح کرد : انتظار می رود که اقشارمختلف مردم به بیماران اعصاب و روان و معتادین هم توجهی داشته باشند و درزمینه درمان واشتغال آن ها بهزیستی را یاری نمایند .

بیات نژادخاطرنشان کرد:بنا داریم امسال بیش از سهمیه سال گذشته وبالغ بر1900فرصت شغلی برای افراد مختلف جامعه که تحت پوشش بهزیستی قرارگرفته اند شغل ایجاد نماییم و دراین راستا همکاری بانک ها می تواند درتحقق اهداف بسیار تأثیر گذار باشد.

شایان ذکر است ، درسفریک روزه مدیرکل بهزیستی استان تهران به شهرستان اسلامشهر، که به همراه فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان انجام شد ، تعداد 6 پروژه درزمینه های مختلف مشاوره ، مددکاری و ایجاد اشتغال پایدار برای افراد معلول و زنان سرپرست خانوار افتتاح و مورد بهره برداری قرارگرفت و مسئولین ضمن بازدید ازنمایشگاه تجلی اراده معلولین، از تعدادی از نخبگان و کارآفرینان جامعه معلولین شهرستان اسلامشهر تقدیر به عمل آوردند .

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار