رونمایی از سامانه مدیریت پروژه شهرداری کرج

کرج (پانا) - طی مراسمی با حضور مسئولین استانداری و شهرداری کرج سامانه الکترونیکی «پی وب» برای مدیریت پروژه های عمرانی شهرداری کرج امروز راه اندازی شد.

کد مطلب: ۸۳۸۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از سامانه مدیریت پروژه شهرداری کرج

حسام الدین حسینی مدیر موسسه تولید نرم افزارهای عمرانی شعبه البرز، گفت: پراکندگی اطلاعات مالی پروژه های عمرانی دستگاه های اجرایی،آماری دقیقی را برای تصمیم گیری کلان در اختیار مدیران ارشد دستگاه های اجرایی کشور قرار نمی داد.

حسینی افزود: اما پس از ایجاد سامانه «پی وب» این امکان برای مدیران دستگاه های اجرایی وجود دارد تا به صورت دقیق وضعیت پروژه های عمرانی را به صورت لحظه ای رصد کنند.

در ادامه اسماعیل آیین پژوه موسس و مدیر عامل شرکت طراح و تولید کننده نرم افزاز گفت: سامانه مدیریت پروژه «پی وب » در بحث برآورد هزینه ها و بررسی صورت وضعیت پروژه های عمرانی تاثیر گذار است.

آیین پژوه ادمه داد : این سامانه قابلیت پذیرش هر نوع فرآینده اداری را دارد و می تواند اطلاعات دقیق و مناسب را از وضعیت پروژه های عمرانی به صورت لحظه ای در اختیار مدیران قرار دهد. همچنین این سامانه در کلانشهرهای، مشهد، اصفهان و تهران گواهی نامه امنیتی اخذ کرده و آزمون های لازم را پشت سرگذاشته است.

علی اصغر کمالی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج در این مراسم گفت: پایه این کار این است که گام به گام به بانک اطلاعاتی نزدیک شویم تا تمام فرآینده ها ثبت شود و قابل پایش باشد.

کمالی زاده افزود: تا پیش از این اطلاعات مناسب و دقیقی از پروژه های عمرانی در دست نبود اما اکنون مدیریت شهری کرج می تواند وضعیت پروژه ها را رصد کند.

محمدرضا احمدی نژاد سرپرست شهرداری کرج در این مراسم اظهارداشت: راه اندازی این سامانه ، شروع مناسبی برای فعالیت های عمرانی و تصمیم گیری در خصوص پروژه ها است .

وی افزود: راه اندازی این سامانه بخش عمده ای از مشکلات مدیریت شهری را کاهش می دهد ضمن آنکه وضعیت پروژه های عمرانی شفاف سازی می شود که این به نفع شهرداری و مردم است.

احمدی نژاد اظهار کرد: با بیان اینکه استفاده از این نرم افزار در جهت احقاق اهداف دولت الکترونیک بوده است، افزود: قابلیت رهگیری اقدامات، شفاف سازی برنامه ها، کاهش تردد ارباب رجوع و کاهش تماس با پرسنل از مزایای راه اندازی این سامانه به شمار می رود.

احمدی نژاد با اعلام اینکه این سامانه به صورت آفلاین و آنلاین نیز فعال است، گفت: امکان تعریف اشخاص حقیقی-حقوقی و طرفین پیمان به صورت نامحدود، محاسبه تعدیل پروژه بدون نیاز به ورود اطلاعات صورت وضعیت همچنین امکان گزارش پیشرفت فیزیکی و ریالی به صورت اتوماتیک بر مبنای برآورد اولیه و تایید هر صورت وضعیت، از قابلیت های برجسته این سامانه است.

سرپرست شهرداری کرج بیان داشت: قطع یقین این سامانه در شروع با مشکلاتی همراه خواهد بود که باید شناسایی و برطرف شود بویژه بحث امنیت این نرم افزار باید به جد مورد بررسی دقیق قرارگیرد.

در پایان عسگری مدیر کل امور شهری وشوراها استانداری ضمن تقدیر از شهرداری کرج گفت: این سامانه و ظرفیتهای بالای آن باید در سایر شهرهای استان نیز بکارگیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار