استاندار کردستان:ایجاد زنجیرە فولاد در کردستان عامل توازن شهرستانی خواهد بود

سنندج (پانا) - استاندار کردستان ایجاد زنجیره فولاد در سه شهرستان استان را عاملی مهم در توازن شهرستانی دانست و خواستار سرمایه‌گذای شرکت‌های دولتی در مناطق مرزی شد.

کد مطلب: ۸۳۸۸۰۰
لینک کوتاه کپی شد
استاندار کردستان:ایجاد زنجیرە فولاد در کردستان عامل توازن شهرستانی خواهد بود

به گزارش روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا استاندار کردستان در شصت و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد با بیان این مطلب گفت: سفر وزیر صنعت برای آغاز عملیات اجرایی تولید زنجیره فولاد که از خواسته‌های مردم است برای استان بسیار حایز اهمیت است.

وی خواستار توجه مقامات عالی دولت و وزیر صنعت، معدن و تجارت به کردستان شد و گفت: باید از حضور مقامات عالی دولت نهایت استفاده را برای توسعه استان ببریم.

مرادنیا با بیان اینکه علیرغم همه مشکلات مسایل امید بخشی در استان وجود دارد یادآوری کرد: استان سالانه ٨۵ هزارتن تولید مرغ دارد که ۴۵ هزار تن آن صادر می‌شود.

وی ادامه داد: ما نباید در جامعه پمپاژ یاس و نا امیدی کنیم چرا که این مسئله به استان کمکی نخواهد کرد.

استاندار کردستان خواستار تصویب طرح تسهیل سرمایه‌گذاری در غرب و شرق کشور شد و گفت: انتظار داریم شرکت‌های ایدرو ایمیدرو بیش از ۱۵ درصد سهم خود در مناطق مرزی استان سرمایه‌گذاری کنند.

مرادنیا همچنین خواستار دریافت ۱۵ رصد از حقوق و عوارض دولتی معادن به استان شد و گفت: برگشت این حقوق و عوارض می‌تواند نقش بسزایی در توسعه معادن استان ایفا کند.

وی کلنگ‌زنی زنجیره فولاد در استان را جزو کارهای امید بخش برای استان و مردم دانست و گفت: در سال ۹۶ نسبت به سال قبل از آن میزان بیکاری استان به میزان ۱/۵ درصد کاهش یافته که امیدواریم این روند تداوم پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار