معاون اقتصادی استاندار کردستان: برای ایجاد توازن منطقه‌ای به تغییر نگرش و دیدگاه نیاز داریم

سنندج(پانا) - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، اظهار داشت: برای ایجاد توازن منطقه‌ای به تغییر نگرش دست اندکاران توسعه در هر دو سطح برنامه ریزی و اجرا نیاز داریم و این تحول باید از ذهن مدیران استان های حاشیه ای اقتصاد و کمتر برخوردار آغاز شود.

کد مطلب: ۸۸۹۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
معاون  اقتصادی استاندار کردستان: برای ایجاد توازن منطقه‌ای به تغییر نگرش و دیدگاه نیاز داریم

حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با اذعان به کوچک بودن اقتصاد کردستان، آن را با نیازهای استان نامتناسب عنوان و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری به تمام ارکان کشور توصیه کردند که توازن منطقه ای را مبنای کار خود قرار دهند و برنامه ششم توسعه نیز بر همین اساس نوشته شود.
وی افزود: برای رسیدن به اهداف توسعه متوازن علاوه بر اسناد بالا دستی و قوانین و مقررات مطلوب، قاطعیت، جسارت و انگیزه بالای مدیران و مجریان در سطوح عملیاتی ضرورت خواهد داشت.
فیروزی ضمن گله مندی از عملکرد بعضی از بانک ها به دلیل کاهش نسبت مصارف به منابع از آنها خواست در عملکردهای خود تجدیدنظر کنند و خبر های خوب به مردم بدهند.
وی افزود: با عمکلردهای مطلوبتر به مردم امید بدهید.
معاون اقتصادی استاندار با یادآوری ظرفیت های بالقوه فراوان کردستان و نیاز فعالان اقتصادی و کارآفرینان استان به تسهیلات بانکی برای به فعلیت رساندن ظرفیتهای تولید و اشتغال، از مدیران بانک ها خواست طرحهای دارای توجیه اقتصادی را با جدیت تمام مورد حمایت قرار دهند.
فیروزی همچنین از مدیران بانک ها بویژه بانک های خصوصی استان خواست در راستای حمایت از اقتصاد و بهره وری سپرده های مردم در استان، از مدیران ارشد بانک های خود بخواهند که در طرح های سرمایه گذاری استان کردستان مشارکت نمایند.
وی با اشاره به اینکه در یک حرکت جدی قصد داریم منابع بانکی استان را برای استان خرج کنیم؛ خاطرنشان کرد: در جای جای برنامه ششم بر توازن منطقه ای تاکید شده که باید به آن جان ببخشیم و اگر نمی توانیم منابع کشور را به استان وارد کنیم نباید منابع مردم را نیز از استان خارج کنیم.
در ادامه این جلسه مدیران بانک ها به تشریح مشکلات خود پرداختند و اکثر آنان نظارت های بیش از حد دستگاه های نظارتی را مانعی بر سر راه ریسک پذیری خود و کارشناسان بانکی عنوان کردند که فیروزی در این خصوص اظهار داشت: برای توسعه استان، بانک ها و دستگاه های اجرایی و نظارتی باید در کنار هم تلاش کنند و نباید فراموش کنیم که نظارت بیش از حد، جسارت و توان کار را از کارشناسان می گیرد و برخی سخت گیری ها می تواند به اهداف آسیب برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار