ارسال یک فروند بالگرد آبپاش از ایران برای مهار آتش سوزی هورالعظیم در عراق

اهواز (پانا) - مدیر کل مدیریت بحران خوزستان از ارسال یک فروند بالگرد آبپاش با هماهنگی سازمان مدیریت بحران کشور برای خاموشی آتش در بخش عراقی تالاب هورالعظیم خبرداد.

کد مطلب: ۸۳۸۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
ارسال یک فروند بالگرد آبپاش از ایران برای مهار آتش سوزی هورالعظیم در عراق

کیامرث حاجی‌زاده گفت: با توجه به آتش‌سوزی‌های گسترده و وسیع در تالاب هورالعظیم در بخش عراقی و ایجاد بار آلودگی، دود و تاثیری آن بر سلامت مردم شهرهای جنوبی استان خوزستان اداره کل مدیریت بحران استان خوزستان هماهنگی لازم برای ارسال یک فروند بالگرد آبپاش برای خاموش نمودن و استقرار در محل اتش سوزی را انجام داد.

وی افزود: برای ارسال این بالگرد با فرماندهی ستاد کل نیروی مسلح و سفارت ایران در عراق به منظور تامین و اعزام بالگرد آبپاش اقدام شد و هماهنگی های لازم صورت پذیرفت.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: همچنین هماهنگی لازم با طرف عراقی از سوی معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان انجام شده است.

گفتنی است بدنبال افزایش دما در هفته گذشته و کم آبی در منطقه هورالعظیم قسمتی از نیزارهای این منطقه واقع در عراق دچار آتش سوزی شد و دود ناشی از این آتش سوزی شهرهای جنوبی خوزستان را فرا گرفت و هم اکنون نیز بوی دود و سوختگی در اهواز ،آبادان ،خرمشهر هویزه ،رفیع،سوسنگرد به مشام می رسدو برای شهروندان مشکلات تنفسی ایجاد شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار