در گفت‌وگو با پانا

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان: حریق تالاب هورالعظیم با گذشت 45 روز همچنان ادامه دارد

تهران (پانا) - مدیرکل محیط زیست استان خوزستان آخرین وضع آتش سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم را تشریح کرد و گفت حریق تالاب هورالعظیم همچنان ادامه دارد.

کد مطلب: ۸۴۷۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل محیط زیست استان خوزستان: حریق تالاب هورالعظیم با  گذشت 45  روز همچنان ادامه دارد

احمدرضا لاهیجان‌زاده در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم در نقاط مختلف وجود دارد، گفت: ممکن است حریق در نقطه‌ای از تالاب خاموش شود اما در نقطه دیگری وجود دارد و در مجموع آتش‌سوزی به صورت پراکنده وجود دارد.

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان افزود: در برخی مواقع آتش‌سوزی در مناطق مرزی کشور و گاهی در خاک کشور عراق است ولی در کل حریق تالاب هورالعظیم در بخش عراقی وجود دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمک‌های دولت ایران برای اطفای حریق تالاب هورالعظیم همچنان ادامه دارد؟ گفت: ایران در سه مرحله وارد عملیات اطفای حریق تالاب هورالعظیم شد و برای این عملیات از بالگردهای آب‌پاش و هواپیما استفاده کرد به نحوی که در عملیات اول به مدت شش روز متوالی، در عملیات دوم به مدت پنج روز متوالی و در مرحله سوم نهایت به مدت سه روز متوالی برای اطفای حریق تالاب هورالعظیم اقدام کرد.

لاهیجان‌زاده تصریح کرد: در عملیات اطفای حریق تالاب هورالعظیم از سوی ایران، آتش کنترل می‌شد اما اطفای کامل اتفاق نیفتاده است چرا که وسعت آتش‌سوزی زیاد است و از توان دو بالگرد و یک هواپیما خارج است.

مدیرکل محیط زیست استان خوزستان درباره دود ناشی از حریق تالاب هورالعظیم نیز گفت: دود ناشی از آتش‌سوزی همچنان وجود دارد و برخی از شهرهای استان خوزستان تحت تأثیر هستند. امروز هم شدت دود در شهر اهواز زیاد بود و علاوه بر آن شهرهای سوسنگرد، هویزه و حمیدیه نیز تحت تأثیر این آتش‌سوزی هستند.

از نیمه تیرماه سال جاری بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار آتش‌سوزی شده است و علی‌رغم انجام عملیات اطفای حریق توسط بالگردها و هواپیمای آبپاش ایرانی، این آتش‌سوزی همچنان ادامه دارد و دود غلیظ ناشی از آن اهواز و دیگر شهرهای مرزی خوزستان را در بر گرفته است. عیسی کلانتری، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نیز در آخرین نشست خبری خود با اصحاب رسانه از عمدی بودن آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم خبر داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار