رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زیرکوه عنوان کرد:

نصب 3 هزار تابلو در جاده های زیرکوه

زیرکوه (پانا) _رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زیرکوه گفت:از مردادماه سال 95 تا کنون حدود 3 هزار تابلوی هشدار دهنده در جاده های زیرکوه نصب شده است .

کد مطلب: ۸۳۷۹۴۰
لینک کوتاه کپی شد
نصب 3 هزار تابلو در جاده های زیرکوه

حسین ضامن در گفت و گو با خبرنگار پانا،با اشاره به وضعیت جاده های زیرکوه، اظهارداشت:احداث راه و احداث آبنما توسط اداره راه و شهرسازی انجام می شود و اداره راهداری در این خصوص نقشی ندارد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زیرکوه ادامه داد: برای اصلاح آب نماها باید فرمانداری شهرستان بودجه ای در نظر بگیرد تا نسبت به اصلاح آن اقدام شود و قرار بود این بودجه امسال پیش بینی شود که شاید به دلیل جابجایی ها این اتفاق نیفتاد.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ای که امسال برای اداره راهداری در نظر گرفته شده است حدود 50 درصد بودجه سال گذشته است و با توجه به شرایط اقتصادی حال حاضر کشور، انتظار بیش از این نیست.

ضامن با اشاره به وضعیت پیچ شن شویی(پیچ مرگ) گفت: امکان برداشتن پیچ به علت وجود راه آب روستای حسین آب در این نقطه، وجود ندارد اما اصلاح پیچ شروع شده و در حال حاضر نیز عملیات اصلح پیچ در حال انجام است و تلاش داریم با عملیات بارریزی ، گودی سمت چپ پیچ، حذف شود تا خطر کمتری متوجه رانندگان شود.

نصب 3 هزار تابلو در جاده های زیرکوه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زیرکوه تصریح کرد:از مردادماه سال 95 تا کنون حدود 3 هزار تابلوی هشدار دهنده در جاده های زیرکوه نصب شده است .

مهندس ضامن خاطرنشان کرد: اکثر دستگاههای راهسازی در شهرستان زیرکوه از عمر بالایی برخوردار است و امکان عملیات راهسازی گسترده با این دستگاهها وجود ندارد که در حال حاضر درخواست ماشین آلات راهسازی جدید ارسال شده و ان شاء الله در صورت تحویل وسایل جدید امکان رسیدگی بهتر به جاده ها وجود خواهد داشت.

وی از عملیات دوبانده کردن جاده آبیز بدون در نظر گرفتن پل ، انتقاد کرد و گفت: ورودی شهر آبیز نیز از مدتها قبل توسط شرکت رها شده و پیگیری این موضوع بر عهده راه و شهرسازی است .

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زیرکوه از فرهنگ غلط رانندگی در شهرستان نیز انتقاد کرد و بیان داشت: اکثر رانندگان ،مسائل ایمنی و قانونی را در رانندگی رعایت نمی کنند و این خود باعث بروز حوادث می شود.

وی ادامه داد: رانندگان فرهنگ راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی کنند و به محض اعمال قانون توسط پلیس نیز با خواهش و التماس و ... از یزر بار قبول مسئولیت تخلف شانه خالی می کنند که این اقدام پسندیده ای نیست و بهتر است رانندگان نیز قوانین و مقررات را رعایت کنند.

مهندس ضامن با اشاره به اصلاح برخی نقاط حادثه خیز از جمله آب نمای معصوم آباد، گفت:این موارد در برنامه ما پیش بینی شده و برای آن درخواست بودجه کرده ایم اما در حال حاضر بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده و به محض اختصاص بودجه ، عملیات اصلاح این نقاط آغاز خواهد شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای زیرکوه از برخی اقدامات بعضی شهروندان نیز گلایه کرد و گفت:بسیاری از تابلوهای هشدار دهنده توسط برخی ها یا از زمین کنده می شوند یا به عناوینی از جمله آتش زدن و رنگ کردن و ...خاصیت اطلاع رسانی خود را از دست می دهند که این موضوع نیز نیاز به فرهنگ سازی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه تمام سعی مجموعه راهداری بر داشتن جاده های سالم و ایمن است،از شهروندان و رانندگان خواست با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت مطمئنه در جاده ها،از بروز حوادث و سوانح ناگوار جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار