معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: فرصت‌های تربیتی برای دانش‌آموزان فراهم کنیم

اردبیل (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش وپرورش گفت: آموزش و پرورش باید فرصت‌های مختلف تربیتی را فراهم کند تا دانش‌آموزان انتخاب‌های درست داشته باشند.

کد مطلب: ۸۳۷۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش: فرصت‌های تربیتی برای دانش‌آموزان فراهم کنیم

علی زرافشان در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان های کشور که به میزبانی استان اردبیل در مجموعه آموزشی و رفاهی اردبیل برگزار شده است، با اشاره به آیات و آموزه های قرآنی اظهار کرد: تعلیم و تربیتی موفق است که بتواند فرصت‌های مختلف را در اختیار انسان‌ها قرار دهد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان بایستی در فضاهای آموزشی و زندگی خود یک فرد فعال باشند، تصریح کرد: وظیفه مدرسه خلق فرصت‌های یادگیری است و نباید صرف یادگیری در آن انجام گیرد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش به کلید واژه موقعیت در نظام تعلیم و تربیت نیز اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: هر یادگیرنده‌ای در هر لحظه در یک موقعیت قرار دارد که باید با شناخت وضع موجود برنامه بهبود خود را تنطیم و بعد از اجرا آن را ارزیابی کند.

زرافشان همچنین با اذعان به اینکه آموزش در بستر تربیت انجام می شود، گفت: تمام رفتارهای معلم در کلاس جنبه تربیتی برای دانش آموزان دارد، بنابراین باید مراقبت کنیم تا رفتارهای ما، دانش آموزان را از بستر انتخاب و قرار گرفتن در موقعیت های مختلف خارج نکند.

وی ادامه داد: برنامه های خود را بگونه ای تنطیم کنیم که دانش آموزان فرصت نشاط و شادی و جبران انتخاب نادرست خود را داشته باشند.

به گفته معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اگر دانش‌آموزان در مدرسه فرصت زندگی کردن را پیدا کنند می توانند در زندگی فردی و شهروندی خود موفق شوند.

زرافشان با اشاره به بند عملیاتی شماره 5 سند تحول بنیادین گفت: تامین و بسط عدالت در برخورداری از فرصت های تعلیم و تربیت با کیفیت از اولویت های آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه نباید مدارس به کلاس های درسی تنزل پیدا کنند، خاطر نشان ساخت: مدرسه یک سازمان یادگیرنده است که در عین حال در آن یادگیری نیز صورت می گیرد، بنابراین تمام ارکان آن باید حضور داشته باشند تا تعلیم و تربیت روی دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اذعان به اینکه باید بین کیفیت و شرایط موجود انسانی توازن ایجاد کنیم، تصریح کرد: نباید کیفیت را فدای مسایل نیروی انسانی و کمبود آن شود.

زرافشان در ادامه به استقرار پایه دوازدهم و سازماندهی و بهسازی نیروی انسانی اشاره کردو گفت: میزان نیاز به نیروی انسانی در دروس مختلف مشخص شده است ولی سازماندهی به شکل عملیاتی در استان ها باید صورت گیرد.

وی مراجعه معلمان به سایت دفتر تالیف برای دریافت دروس پایه دوازدهم را خواستار شدو گفت: گروه های آموزشی و نطارت بالینی بر چایه دوازدهم ضروری است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش آموزان پایه دوازدهم بایستی برای امتحان نهایی و کنکور آماده شوند، خاطر نشان ساخت: در کنکور 98 میزان تاثیر سابقه تحصیلی 30 درصد برای پایه دوازدهم می باشد.

زرافشان با اشاره به اینکه در سال 98 دو کنکور برای فارغ التحصیلان نظام جدید و پیش دانشگاهی برگزار خواهد شد، گفت: بر اساس شورای عتای دانش آموزان که نمرات نهایی مناسبی اخذ نکردند می توانند در امتحانات نهایی شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار