مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل:

نگرانی از بابت فضا و نیروی انسانی نداریم

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ما برای سالتحصیلی پیش رو در استان اردبیل از لحاظ فضای آموزشی و نیروی انسانی نگرانی جدی نداریم.

کد مطلب: ۸۳۷۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
نگرانی از بابت فضا و نیروی انسانی نداریم

احمد ناصری در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه استان‌های کشور در خانه معلم اردبیل اظهار کرد: آموزش و پرورش استان اردبیل در قالب 19 منطقه مدیریت می‌شود که 1.70 صدم درصد آموزش و پرورش کشور را شامل شده و ما با داشتن 3 هزار و 344 واحد آموزشی که 985 واحد آن غیردولتی است در حال ارائه خدمات آموزشی و تربیتی هستیم.

وی به دایر بودن 12 هزار و 236 کلاس درس در استان اردبیل اشاره و خاطرنشان کرد: هم اکنون 233 هزار دانش‌آموز با احتساب پیش‌دبستانی‌ها در حال تحصیل هستند که 52 درصد آنها پسر و مابقی دختر هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه جمعیت دانش‌آموزی در حال تحصیل در مدارس غیردولتی در این استان بالاتر از میانگین کشوری است، افزود: در حالی که در کشور 11 درصد دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند، این میانگین در استان اردبیل 17.37 صدم درصد است.

ناصری پراکندگی مدارس را در روستاهای استان اردبیل یادآور شد و گفت: 221 مدرسه در استان اردبیل وجود دارد که دانش‌آموزان آنها زیر پنج نفر هستند.

وی به خروج یک هزار و 200 نفر از همکاران فرهنگی از چرخه نظام تعلیم و تربیت اشاره و تصریح کرد: ما در حال حاضر 18 هزار و 447 نفر همکار شاغل رسمی، پیمانی و حق‌التدریس در آموزش و پرورش داریم که موج بازنشستگی‌ها در سالجاری بسیار بالاست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بیان کرد: از حیث پراکندگی دانش‌آموزان در کشور جایگاه یازدهم را داریم و از لحاظ فضای آموزشی به نسبت دانش‌آموزان، جایگاه این استان در کشور سیزدهم است.

ناصری با اشاره به برنامه‌ریزی‌‌های انجام شده برای شروع سالتحصیلی جدید گفت: برای استقرار پایه دوازدهم ما از لحاظ منابع انسانی و فضا مشکل چندانی نداریم و در دو ماه پیش رو تلاش می‌کنیم ساماندهی کامل را در این حوزه انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بخش هدایت تحصیلی برای دانش‌آموزان پایه دهم توزیع فرم‌ها به نام آنها آغاز شده و حواشی سال‌های گذشته در این بخش به حداقل رسیده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اجرای طرح تعالی مدیریت را در 411 مدرسه استان اردبیل یادآور شد و تصریح کرد: برای سالتحصیلی جدید در تامین تجهیزات هنرستان‌ها اعتبار خوبی به استان اختصاص یافته و امیدواریم برای سالتحصیلی پیش رو هنرستان‌های ما مشکلی از بابت تجهیزات و امکانات و توسعه مهارت‌آموزی‌ها نداشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار