کارشناس فضای مجازی در اسلامشهر تاکید کرد :

ضرورت توجه بیشتر خانواده ها به استفاده جوانان از شبکه های اجتماعی

اسلامشهر (پانا) - کارشناس فضای مجازی کشور با اشاره به آسیب های موجود درشبکه های اجتماعی و از جمله اینستاگرام گفت: اینستاگرام اثر بسیار منفی روی عفاف و حجاب و حیا در جامعه ایران داشته است .

کد مطلب: ۸۳۷۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه بیشتر خانواده ها به استفاده جوانان از شبکه های اجتماعی

روح‌الله مؤمن نسب در تجمع بزرگ حافظان حریم خانواده با اشاره به گسترش فضای مجازی در میان نوجوانان اظهار کرد : به دلیل همراه بودن ابزارهای هوشمند در اکثر اوقات زندگی جوانان، گفته می‌شود اطلاعات این ابزارها بیشتر از خود فرد است.

وی در ادامه به نرم‌افزارهای شبکه اجتماعی موجود در تلفن همراه افزود : نرم‌افزاری مانند اینستاگرام که اغلب دختران با آن درگیر هستند ، اثر بسیار منفی روی عفاف و حجاب و حیا در جامعه ایران داشته وبرای دیده شدن در نرم افزار ها عکس های بیشتری به اشتراک می گذارند تا بیشتر مورد پسند دیگران باشند و در جایگاه بالاتری قرار گیرد و درنتیجه به تدریج به نقطه‌ای می‌رسند که دیگر قابل بازگشت نیستند.

وی با اشاره به گسترش فردگرایی حتی در جمع تصریح کرد : در جمع اعضای خانواده هر کس با گوشی خود کار می‌کند. حتی در جمع هم ما تنها هستیم و آرام‌آرام این موضوع افراد را دچار تنوع‌طلبی می‌کند.

مؤمن نسب فضای مجازی و ابزارهای همراه را یک اتاق شیشه‌ای توصیف و خاطر نشان کرد: وقتی انسان هر کاری کند و از بیرون دیده شود پس حریم ، حرمت و حیا از بین می‌رود.خیلی از دختران ، به این نقطه رسیده‌اند یعنی حریم و حرمت‌ها شکسته شده است.

وی با اشاره به راهکاری‌های جلوگیری از آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی اذعان کرد : ابتدا محصولات تکنولوژی را بشناسید و از محصولات بد استفاده نکنید و از محصولات مناسب، خوب و به‌اندازه استفاده کنید.

کارشناس فضای مجازی خاطرنشان کرد: فرزندان با موبایل تبدیل به غارنشینان مدرن شده‌اند. فرزندی که به‌تنهایی عادت کرده چه طور می‌تواند در جامعه زندگی کند.

شایان ذکر است : تقدیم گل سرخ به بانوان محجبه ، اجرای سرود توسط گروه میعاد و فعالیت های رزمی از جمله برنامه های این همایش بود.

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار