فرمانده انتظامی تهران: ۲۳۸ تن از اراذل و اوباش‌ پایتخت دستگیر شدند

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری ۲۳۸ تن از اراذل و اوباش و مزاحمیان شهروندان در پایتخت خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۷۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
فرمانده انتظامی تهران: ۲۳۸ تن از اراذل و اوباش‌ پایتخت دستگیر شدند

به گزارش روابط عمومی پلیس، سردار حسین رحیمی در دومین طرح سراسری برخورد با اراذل و اوباش گفت: در مجموع در ۱۱ پایگاه پلیس امنیت در تهران طی دو روز گذشته عملیات وسیعی را برای برخورد با مزاحمان نوامیس، اراذل و اوباش و مخلان نظم و امنیت عمومی اجرا شد که در مجموع ۵۸ مرحله عملیات مختلف پلیسی در نقاط مختلف شهر اجرا شد.

رئیس پلیس تهران افزود: در جریان این عملیات‌ها ۲۳۸ نفر از اراذل و اوباش مخلان نظم و امنیت عمومی و مزاحمان شهروندان شناسایی و دستگیر شدند که ۵۰ نفر از این افراد کمتر از ۱۸ سال سن دارند.

وی ادامه داد: اراذل و اوباش سطح یک و دو دائما و طی بازه زمانی مشخص از سوی عوامل پلیس امنیت مورد بررسی قرار گرفته است و وضع آنها رصد می‌شود. در میان این دستگیر شدگان تعداد معدودی جزو اوباش سطح یک بودند اما درصدی از آنها پیشتر سابقه داشتند.

به گفته وی، 160 قطعه سلاح سرد همچون شمشیر و قمه از این افراد کشف و ضبط شده است. ۱۱۷ قهوه‌خانه و ۶۲ باشگاه بدن‌سازی که این افراد در آنجا فعالیت داشتند نیز مورد بازرسی و بازبینی قرار گرفته و اخطارهای لازم به آنان داده شد.

۴۸ بانک و تفرجگاه آلوده نیز از وجود اوباش و مزاحمان پاکسازی شد

فرمانده انتظامی تهران افزود: همچنین ۴۸ بانک و تفرجگاه آلوده نیز از وجود اوباش و مزاحمان پاکسازی شده و ۳۵ نقطه که شهروندان درخواست پاکسازی آن را داشتند نیز شناسایی و پاکسازی شد. چاقوکشی، درگیری مسلحانه، تشویش اذهان عمومی، از بین بردن آرامش شهروندان، تجاوز به عنف و تهدید در فضای مجازی و ایجاد مزاحمت از جمله جرایم افراد دستگیر شده است. علاوه بر این 10 قبضه سلاح جنگی و شکاری نیز کشف شده است.

رحیمی از دستگیری چهار نفر از اراذل و اوباش که در فضای مجازی اقدام به کُری خوانی کرده بودند خبر داد و گفت: این چهار نفر احضار و دستگیر شدند. همچنین دو نفر که اقدام به تشکیل باند خفت‌گیری کرده بودند دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران همچنین از دستگیری عاملان قطع عضو و تخلیه چشم در جریان یک درگیری خبر داد و گفت: این افراد از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شدند. همچنین تعدادی از افراد که اقدام به درگیری مسلحانه در شرق تهران و نیز گروهی که اقدام به تخریب شبانه اموال مردم به منظور قدرت‌نمایی کردند که به دام قانون گرفتار شدند.

برخورد با دور دور شبانه به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد

وی درباره دور دور خودروها در برخی معابر تهران نیز توضیح داد: برخورد با دور دور شبانه به طور جدی در دستور کار پلیس قرار دارد و مرتکبان این اقدامات علاوه بر این که با خودشان برخورد خواهد شد و خوردویشان به مدت یک ماه توقیف می‌شود. پلیس در این زمینه با کسی تعارف ندارد و البته اقدامات ما سبب شده تا در بسیاری از خیابان‌هایی که دور دور در آنها رخ می‌داد دیگر این اقدام کمتر شود.

سردار رحیمی همچنین با اشاره به جزئیات بیشتری از دستگیری سلطان سکه بیان کرد: همان‌طور که آقای اژه‌ای اسم این فرد را «حمید مظلومین» اعلام کرد، اکنون در اختیار پلیس آگاهی قرار دارد و تاکنون بالغ بر ۱۸ نفر از نوچه‌ها و همدستانش که پسرش نیز در بین آنان بود در اختیار پلیس است.

رئیس پلیس تهران افزود: این فرد در سال ۹۱ نیز دستگیر شده و در همان مراحل دادگاه به اعدام محکوم شده بود اما در مراحل دیگر حکم این فرد تغییر کرده و آزاد شده بود. تحقیقات درباره‌ پرونده این فرد در حال پیگیری و تکمیل است.

وی تصریح کرد: گردش مالی سلطان سکه، بیشتر از آنچه که در تحقیقات اولیه مشخص شده، بوده است.

سردار رحیمی درخصوص ورود پلیس به بازار خودرو نیز توضیح داد: درباره خودرو هنوز اطلاعاتی در اختیار ما قرار نگرفته است ولی قرار است با هماهنگی مقام قضایی به این موضوع نیز ورود کنیم. البته با دستور دادستان سه بازپرس ویژه مسئول رسیدگی به پرونده‌های مربوط به ارز و سکه شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار