آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار در پایتخت

برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی در دستور کار پلیس قرار دارد

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی پلیس پایتخت در مراسم افتتاح طرح پلیس دوچرخه‌سوار گفت با راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار در استفاده از این وسیله پاک پیش قدم شده‌ایم.

کد مطلب: ۸۴۹۴۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار پلیس دوچرخه سوار در پایتخت

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی در مراسم افتتاحیه طرح پلیس دوچرخه سوار، اظهار کرد: حساسیت ویژه‌ای به موضوعات ترافیکی دارم و معتقدم باید به موضوعات زیست‌محیطی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با بیان اینکه برخی خودروها ابتدایی‌ترین اصول فنی را هم رعایت نمی‌کنند، گفت: در شش ماهه اول سال وضعیت خوبی در باب آلودگی هوا نداشته ایم و پلیس از همین حالا بحث برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی را در دستور کار خود دارد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه من به عنوان یک شهروند نگران دوچرخه سوارها هستم، گفت: این تعداد دوچرخه سوار هم که داریم، غالبا مقررات و اصول دوچرخه سواری را رعایت نمی‌کنند که لازم است مقررات را به این افراد آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه 75 درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی، موتورسواران و عابران پیاده هستند، افزود: پلیس را مکلف کردیم که برای راکبان متخلف موتورسیکلت‌ها در پایتخت، کلاس‌های آموزشی برگزار و اصول و قوانین به راکبان متخلف آموزش داده شود.

سردار رحیمی با بیان اینکه با راه‌اندازی پلیس دوچرخه‌سوار در استفاده از این وسیله پاک پیش قدم شده‌ایم، بیان کرد: این دوچرخه‌ها را به پلیس راهور آوردیم چرا که ماموریت آنها برخورد با تخلفات است.

وی با بیان اینکه امروز طرح پلیس دوچرخه سوار با حمایت شهردار تهران شروع شد و امیدواریم بتوانیم این مهم را توسعه دهیم، گفت: پلیس به عنوان اولین نهاد به دنبال استفاده از موتورسیکلت برقی به جای موتورسیکلت‌های معمولی است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه پلیس مسئولیت بسیار سنگینی در برخورد با تخلفات و برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی دارد، گفت: مجوز فعال شدن پلیس دوچرخه‌سوار را در حوزه پلیس راهور تهران اخذ کردیم و آمادگی آن را داریم که از موتور برقی نیز استفاده کنیم.

سردار رحیمی در پاسخ به این سوال که آیا پلیس آماده اجرای مرحله دوم طرح کاهش است، گفت: جلسات هماهنگی در این رابطه شروع شده و تمام بحث‌های ما تسهیل عبور و مرور، کاهش ترافیک و بهبود بخشیدن به جریان شهر است؛ ما مجری هستیم و اگر دستگاه‌های مختلف بسترها را آماده کنند، آن را اجرا خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار