مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش:

جشنواره مهارت های هنری هنرستان ها صحنه نمایش توانمندی های هنرجویان است

اراک(پانا)- مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش گفت: شناسایی افراد کارآمد و نمایش توانمندی هنرجویان از اصلی ترین اهداف دوازدهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کاردانش کشور است.

کد مطلب: ۸۳۷۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره مهارت های هنری هنرستان ها صحنه نمایش توانمندی های هنرجویان است

احمدرضا دوراندیش در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی افزود: شور و اشتیاق هنرجویان، فضای آرام، میزبانی مناسب و... از عواملی است که این دوره از جشنواره را نسبت به سال های قبل متفاوت کرده است.

وی ادامه داد: شناسایی و معرفی هنرجویان و کمک به آنها برای درک جایگاه خود از دیگر اهداف برگزاری جشنواره های مهارت های هنری هنرستان ها بشمار می رود.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در سال های اخیر گرایش و علاقمندی بیشتری را برای حضور در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش شاهد هستیم که البته هنوز جای کار دارد.

دوراندیش اظهار داشت: در این راستا باید توجه کنیم که علاوه بر آموزش و پرورش خانواده ها و دیگر دستگاه های اجرایی در گرایش دانش آموزان به رشته هایی غیر از علوم پایه می توانند تاثیرگذار باشند.

وی با اشاره به وجود 7 هزار و 100 هنرستان در سطح کشور ابراز داشت: از این تعداد 4 هزار و 400 هنرستان کاردانش و 2 هزار و 700 هنرستان متعلق به فنی و حرفه ای است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش اضاف کرد: 63 درصدر هنرستان هی فنی و حرفه ای و کاردانش متعلق به پسران و 37 درصد مابقی ویژه دختران ست.

به گفته دوراندیش 64 هزار هنرجوی دختر و پسر در هنرستان های سطح کشور مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار