دبیر برگزاری یازدهمین جشن زیرسایه خورشید خبر داد:

طنین انداز شدن عطر رضوی در خراسان جنوبی  با حضور 6 خادم امام رضا (ع)

بیرجند (پانا) - دبیر برگزاری یازدهمین جشن زیرسایه خورشید با اشاره به اینکه 6 خادم از حرم امام رضا (ع) در طی دهه کرامت به خراسان جنوبی سفر می کنند ، گفت: این خدام با حضور در سراسر استان، عطر و بوی رضوی را در تمامی شهرستان ها طنین انداز خواهند کرد.

کد مطلب: ۸۳۶۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد
طنین انداز شدن عطر رضوی در خراسان جنوبی  با حضور 6 خادم امام رضا (ع)

حامد عرب زاده مدیر عامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید و دبیر برگزاری یازدهمین جشن زیرسایه خورشید ، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از اعزام 6 خادم حرم امام رضا(ع) به استان خبر داد و گفت: با حضور خدام رضوی 270 برنامه در سطح خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری این جشن ها را ، زیارت از راه دور(بعید) ائمه دانست و گفت: این نوع از زیارت مورد توجه ائمه اطهار نیز بوده است.

عرب زاده گفت: این برنامه ها شامل دیدار با نمایندگان ولی فقیه در شهرستان ها، دیدار با خانواده شهدا ، عیادت از بیماران ، حضور خدام در مراکز نظامی و انتظامی ، دیدار با کارگران، دیدار با دانش آموزان و انجام مراسمات محوری در هر شهرستان می باشد.

دبیر برگزاری یازدهمین جشن زیرسایه خورشید ادامه داد: مراسمات محوری در هر شهرستان ، در پایان تمامی برنامه ها برگزار خواهد شد که با سخنوری مبلّغ اعزامی از استان قدس، مدیحه سرایی ، تواشیح خوانی و توزیع بسته های متبرکه آستان قدس خواهد بود .

وی افزود: زمان حضور این خدام در استان از 24 تیرماه تا سوم مرداد ماه خواهد بود و در این مدت خدام در دو گروه، برای اولین بار به سرتاسر استان اعزام خواهند شد .

عرب زاده گفت: در صبحگاه روز 25 تیرماه اولین گروه از خدام که شامل 3 نفر متشکل از مداح،قاری و مبلّغ خواهند بود به شهرستان قاین اعزام خواهند شد و پس از اجرای برنامه های پیش بینی شده، به شهرهای دیگر استان اعزام می شوند و گروه دوم نیز که به مانند گروه اول هستند، از صبح 31 تیرماه کار خود را در شهرستان های استان آغاز خواهند کرد.

مدیرعامل جمعیت جوانان سرزمین خورشید تصریح کرد: دومین گروه از خدام از روز یکم تا سوم مرداد ماه در میقات الرضا شهرستان طبس مستقر خواهند بود.

دبیر برگزاری یازدهمین جشن زیرسایه خورشید گفت: گروه اول در روز ولادت امام رضا (ع) (3 مردادماه) ، در مزار شهدای باقریه شهرستان بیرجند حضور یافته و مراسم محوری شهرستان را انجام خواهند داد که این مراسم ساعت 17 و سی دقیقه عصر برگزار خواهد شد.

وی اظهارکرد: درسال گذشته 16 هزار نفر در مراسم محوری آستان امامزادگان باقریه حضور داشتند و در مجموع ، 68 هزار نفر در شهرستان های نهبندان ، سربیشه و بیرجند میزبان این کاروان بوده اند و نیز پیش بینی می شود امسال ، این تعداد به بیش از 100 هزار نفر برسد.

عرب زاده در پایان گفت: حدود 120 هزار بسته متبرکه از سوی استان به آستان قدس درخواست شده است که بین میزبانان کاروان خدام ضوی در خراسان جنوبی توزیع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار