معاون فرهنگی قوه قضاییه: امروز در دستگاه قضایی به احساس عدالت در مردم نیاز داریم

تهران (پانا) - معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه امروز در دستگاه قضایی به احساس عدالت در مردم نیاز داریم، گفت: قاضی اگر چه حکم صحیحی صادر کرده باشد اما در قضاوت بایستی احساس عدالت را نیز در طرفین دعوا ایجاد کنیم.

کد مطلب: ۸۳۶۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون فرهنگی قوه قضاییه: امروز در دستگاه قضایی به احساس عدالت در مردم نیاز داریم

به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، حجت الاسلام هادی صادقی روز سه شنبه در مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق (ع) در سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم احساس عدالت را در بین طرفین دعوا ایجاد کنیم باید گوش شنوا و زبانی برای قانع کردن افراد داشته باشیم که اگر همه قضات به اندازه خودشان تلاش کنند درصد زیادی از نارضایتی ها کاهش پیدا می کند.

وی عنوان کرد: در آداب القضاء، نکاتی فراوان وجود دارد که قاضی باید به طرفین نگاه مساوی داشته باشد؛ در قضاوت حتی تفاوت های جزیی هم که تأثیری در حکم نمی گذارد، در ناخودآگاه انسان، حس بی عدالتی را بوجود می آورد و حتی اگر حکم عادلانه هم باشد باز هم قاضی مقصر است و باید پاسخگو باشد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه با بیان اینکه ما امروز در دستگاه قضایی به احساس عدالت در مردم نیاز داریم، گفت: در سازمان قضایی نیروهای مسلح این موضوع کمتر اتفاق می افتد اما در عین حال وقتی سربازی را محاکمه می کنید که اشتباهاتی کرده و باید مجازات شود، کاری کنیم تا قانع شود این مجازات، حق وی بوده است.

صادقی با بیان اینکه نیاز امروز جامعه مسلمانان وحدت است، ادامه داد: اختلافات همیشه وجود دارد اما ما باید درعین حفظ مبانی خودمان با دیگر ملت ها وحدت داشته باشیم و توصیه امام (ره) و رهبر معظم انقلاب نیز بر این نکته بوده است.

وی تصریح کرد: شیعه هیچگاه نباید انزوا پیشه کرده و صف خود را از دیگر مسلمانان جدا کند؛ سیره و روش اهل بیت (ع) همراهی با مردم و شرکت در جماعت مسلمانان بود تا بنای یک جامعه اسلامی و ایمانی را بر مدارا بنا کنند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه افزود: اگر امام خمینی (ره) توانست با همدلی و اعتقادات مردم، انقلاب اسلامی را به ثمر برساند یک کار آنی و یا انفرادی نبود بلکه این همدلی و ریشه اعتقادات، میراثی از شاگردان مکتب امام صادق (ع) بود که نسل به نسل و به تدریج توانسته بودند جمعیتی را بر محور ایمان و توحید و ولایت گرد هم بیاورند.

صادقی با بیان اینکه انسان مؤمن، هم باید انقلابی و هم اهل مدارا باشد، ادامه داد: باید انقلابی گری را از امام صادق(ع) بیاموزیم که در برابر حکومت ظالم و ستمکار منصور دوانیقی تلاش می کرد تا با آگاه سازی، برخورد انقلابی کرده و یا زمینه قیام را فراهم کند و به دوستان خود نیز توصیه داشتند که با مردم هر چند هم از مخالفین باشند با مدارا و رفاقت برخورد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار