معاون نظارت شورای شهر تهران: یک عضو سابق شورا ملک واگذارشده را پس نمی‌دهد

تهران (پانا) - معاون نظارت شورای شهر تهران گفته است که یک عضو سابق شورای شهر تهران ملک نجومی را پس نمی‌دهد.

کد مطلب: ۸۳۳۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
معاون نظارت شورای شهر تهران: یک عضو سابق شورا ملک واگذارشده  را پس نمی‌دهد

افشین حبیب‌زاده، عضو شورای شهر تهران، در نشستی خبری با اشاره به واگذار کردن ملک برای بهره‌برداری به برخی اعضای چهارمین دوره شورای شهر تهران گفت: اعضای شورای شهر تهران املاک واگذارشده برای بهره‌برداری را پس دادند، به جز یک مورد که احتمالا کار به قوه قضائیه برسد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه نزدیک به یک‌سال از عملکرد کمیته نظارت می‌گذرد و تاکنون شش طرح در این حیطه در این شورا ارائه شده است، گفت: طرح اول مربوط به ساماندهی نحوه واگذاری املاک به صورت بهره‌برداری بود. این طرح هیچ ارتباطی با بحث املاک نجومی نداشته و ارتباطی با آن ندارد. اولین ملکی که براساس این لایحه برای واگذاری به تایید شورای شهر تهران رسید واگذاری زمین برای موزه نقاشی خانم ایران درودی بود البته این واگذاری هم به صورت قطعی انجام نگرفت.

حبیب‌زاده با بیان اینکه براساس گزارش‌های سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران تاکنون ۱۳ هزار و ۳۰۰ ملک از سال‌ها قبل تا آغاز به کار شورای پنجم واگذار شده است، گفت: این املاک متراژهای مختلفی داشته و بیش از یکصد مورد آن بازگردانده شده است. بازگرداندن املاک کماکان ادامه دارد و مواردی هم که مورد بهره‌برداری قرار گرفته باید بار دیگر در صحن مجوز بگیرد.

عضو شورای شهر با اشاره به طرح دولت در موضوع گره‌های ترافیکی، افزود: ۴۰ مورد گره ترافیکی شناسایی کرده‌ و شهرداری را ملزم کردیم آنها را به صورت دقیق بررسی کند. طرح بعدی به بازنگری اختیارات تفویض شده به شهرداری اختصاص دارد.

معاون نظارت شورای شهر با بیان اینکه نمی‌دانیم چه اختیاراتی در گذشته به شهردار تفویض شده است، افزود: این طرح ماه‌هاست که به کمیسیون حقوقی و نظارت با ریاست ابراهیم امینی ارجاع شده است اما هنوز خبری از آن نیست. بررسی‌ها خیلی طولانی شده اما اطلاعات کاملی در خصوص اختیاراتی که در گذشته به شهردار تفویض شده، نداریم.

وی ادامه داد: حتی معاونان هم نمی‌دانند چه اختیاراتی واگذار شده است، به همین دلیل پیشنهاد دادیم در یک زمان مشخص این مساله تعیین تکلیف شود.

معاون نظارت شورای شهر تهران در ادامه تصریح کرد: اصلاح و پیشنهاد اساسنامه سازمان املاک و مستغلات و پیشنهاد لغو مصوبه برج باغ از دیگر اقدامات این کمیسیون بود. همچنین طرحی در خصوص نحوه ارائه خدمات رفاهی درمانی به کارکنان و طرح دیگری در رابطه با اصلاح ساختار صندوق ذخیره کارکنان شهرداری ارائه دادیم. صندوق ذخیره کارکنان نباید خود بنگاه‌داری کرده و باید زیر نظر یک بانک عامل عمل کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار