پیام علیرضا کاظمی به دانش‌آموزان اردوی مناطق مرزی؛

دانش‌آموزان مناطق مرزی حصار محکم امنیت فرهنگی ایران هستند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، دانش‌آموزان مناطق مرزی را پیام‌آوران هویت ملی، همگرایی، همدلی و همزبانی دانست.

کد مطلب: ۸۳۶۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مناطق مرزی حصار محکم امنیت فرهنگی ایران هستند

به گزارش روابط عمومی معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در آستانه برگزاری اردوی ملی دانش‌آموزان مناطق مرزی خطاب به این دانش آموزان پیامی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«دانش‌آموزان عزیز مناطق مرزی حصاری محکم برای امنیت فرهنگی کشور محسوب می‌گردند که با بصیرت سیاسی و تربیت دینی، زمینه افزایش روحیه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و هجمه‌های فرهنگی را فراهم می‌کنند.

بدون شک برگزاری این اردوها، فرصت مناسبی برای رشد و شکوفایی استعدادها، تقویت روحیه خودباوری، ارتقای مسئولیت پذیری و حس تعاون و همکاری در بین دانش‌آموزان بوده و موجب شادی و انبساط خاطر آنان می‌گردد تا سال تحصیلی جدید را با روحیه‌ای والاتر و با همتی بالاتر آغاز نمایند.

حضور دانش‌آموزان عزیز مناطق مرزی در این اردوها موجب تقویت هویت ملی و همگرایی، ارتقای سطح مهارت‌های زندگی، مخصوصا در حوزه تربیت اجتماعی و مقابله با هجمه‌های فرهنگی می‌شود.

وزارت آموزش و پرورش با هدف توسعه فرهنگی و ایجاد تعامل و همدلی در بین این دانش‌آموزان گرامی که پیام آوران هویت ملی، همگرایی، همدلی و همزبانی هستند، سعی می‌کند زمینه‌های آموزش سبک زندگی ایرانی، اسلامی را فراهم نماید، تا روحیه پرسشگری و جرأت‌مندی در دانش‌آموزان تقویت شود.

به طور قطع؛ گسترش فرهنگ نوع دوستی، آشنایی با فرهنگ‌های مختلف و غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد تقویت فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، تقویت فعالیت‌های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید، نشاط و فضای جذاب و شاداب از مهم‌ترین دستاوردهای این اردوهاست.

امیدوارم دانش‌آموزان عزیز شرکت کننده در این اردوها، با تبیین هویت ملی و باورهای دینی، سفیران همدلی، همبستگی و وحدت در جای جای کشور عزیزمان باشند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار