تولد تشکل درون‌مدرسه‌ای «پیشتاز شهریار» با همکاری سازمان دانش‌آموزی و شهرداری تهران

تهران (پانا) - سازمان دانش آموزی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هدف تقویت نقش‌آفرینی دانش آموزان در مدیریت فرهنگی شهر تهران همچنین تقویت حضور دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی پایتخت تفاهم نامه امضا کردند.

کد مطلب: ۸۳۶۱۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تولد تشکل درون‌مدرسه‌ای «پیشتاز شهریار» با همکاری سازمان دانش‌آموزی و  شهرداری تهران

جلسه امضای تفاهم‌نامه میان سازمان دانش‌آموزی به نمایندگی علیرضا کاظمی،رئیس این سازمان و معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از یک سو و از سوی دیگر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نمایندگی سعید اوحدی، رئیس این سازمان، امروز (سه شنبه ۱۹ تیر ۹۷) در باغ کتاب تهران برگزار شد.
موضوع این تفاهم‌نامه همکاری دو سازمان از طریق ایجاد ارتباط، تبادل اطلاعات، هم افزایی دانش و بهره‌گیری از ظرفیت و امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به منظور تقویت نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در مدیریت فرهنگی شهر تهران است.
محمد روشنی، قائم مقام سازمان دانش آموزی، سید مجید حسینی، رئیس موسسه نشر شهر و مدیر باغ کتاب تهران، رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری آموزش و پرورش از دیگر حاضران در مراسم امضای تفاهم نامه بودند.
سازمان دانش‌آموزی بعد از امضای این تفاهم‌نامه با ایجاد تشکل درون‌مدرسه‌ای «پیشتاز شهریار» و تولید محتوای آموزشی و تامین مربیان و استادان برای برگزاری دوره‌های مهارت تشکیلاتی و اجتماعی در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ زمینه را برای نقش‌آفرینی دانش‌آموزان در برنامه‌های فرهنگی شهر تهران آماده می‌کند.
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با ایجاد تسهیلات برای بازدید گروهی دانش‌آموزان از موزه‌ها و خانه موزه‌های زیرمجموعه سازمان و فضاهای فرهنگی و اماکن تاریخی و گردشگری راه را برای آشنایی دانش‌آموزان شهر تهران هموار خواهد کرد.

تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی در این همکاری‌ها هدفگذاری شده است

رئیس سازمان دانش‌آموزی و معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در مراسم امضای این نفاهم‌نامه با بیان اینکه دروازه ورود به دنیای توسعه و حوزه فرهنگی ورود به دنیای نور و روشنایی کتاب است، گفت: شاید بسیاری از عقب‌افتادگی‌های ما در حوزه‌های مختلف در نتیجه کم بودن سرانه مطالعه در بین مردم باشد. به همین دلیل همکاران ما یک مجموعه فرهنگی مطابق با ذائقه‌های جدید مخاطبان تولید کردند که تبدیل به یک یادگیری عمیق و رویکرد مهارت‌آفرینی شده است.

علیرضا کاظمی دربارهساخت مجموعه باغ کتاب تهران اظهار کرد:‌ امروز از حضور در مجموعه باغ کتاب تهران خوشحال شدم و به عنوان یک ایرانی به تلاش‌های ارزشمند فرهنگی که در مجموعه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران انجام گرفته افتخار کردم.

او درباره استفاده از ظرفیت های فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند این ظرفیت‌ها را ایجاد کند، گفت:‌ ما در آموزش و پرورش به دنبال ایجاد و استفاده از این ظرفیت‌ها هستیم اما بسیاری از مردم و دانش‌آموزان از این ظرفیت بزرگ که در مجموعه باغ کتاب تهران وجود دارد، خبر ندارند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: آموزش و پرورش به دلیل اینکه بزرگترین ظرفیت کشور به لحاظ تعداد مخاطبان است می تواند برای اطلاع‌رسانی در این زمینه در سراسر کشور عمل کند.

کاظمی در خصوص همکاری‌های بین سازمان دانش‌آموزی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: سازمان دانش‌آموزی به لحاظ جایگاهی که دارد می‌تواند ظرفیت‌های وسیعتری را در اختیار گیرد یا در اختیار قرار دهد. وقتی دانش‌آموز ما وارد این فضای ارزشمند فرهنگی شود به ایرانی بودن خود افتخار می‌کند.

معاون پرورشی فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص استفاده از ظرفیت‌های خارج از آموزش و پرورش برای اهداف تربیتی گفت: ارتقای علمی دانش آموزان با نگاه به تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی در همه این همکاری‌ها هدفگذاری شده است.

او در خصوص استفاده دانش‌آموزان از سایر امکانات مجموعه باغ کتاب گفت:‌ این مکان همچنین مکان مناسبی برای برگزاری جشن‌های تکلیف دانش آموزی است. همچنین با هماهنگی اردوگاه‌های تهران می‌توانیم زمینه را برای حضور دانش آموزان در این مکان و استفاده از امکانات آن فراهم کنیم.

تور تهران‌گردی برای دانش‌آموزان تهرانی در چهل‌سالگی انقلاب برگزار می‌شود

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از اجرای برنامه‌های بازدید از باغ کتاب تهران و تور تهران‌گردی برای دانش آموزان شهر تهران خبر داد.

سعید اوحدی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان دانش‌آموزی و سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به موضوع تفاهم‌نامه گفت:‌ ان‌شاء‌الله بعد از امضای تفاهم‌نامه کارگروهی مشترک تشکیل می‌شود که این کارگروه وظیفه دارد ظرفیت های دو مجموعه را احصا کند تا ظرف 10 روز به برنامه اجرائی این تفاهم‌نامه برسیم.

او ادامه داد: در این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های علمی، آموزشی و فرهنگی دیده شده و یکی از اهداف آن ترویج کتابخوانی است. امیدوارم شاهد تحول خوبی در میان سرمایه‌های نظام جمهوری اسلامی باشیم.

اوحدی درباره مجموعه باغ کتاب تهران گفت:‌ یکی از نگرانی های من درباره استفاده نکردن دانش‌آموزان عزیز از مجموعه باغ کتاب تهران بود که امیدوارم با همکاری وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان ما در تهران از این مجموعه بازدید کنند و از امکانات آن بهره گیرند.

او تاکید کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برنامه‌هایی مثل تورهای تهران‌گردی خواهیم داشت تا دانش‌آموزان را با ارزش‌های انقلاب اسلامی آشنا کنیم. بخشی از این تور در باغ کتاب تهران و بخشی دیگر در باغ موزه قصر برگزار خواهد شد که یکی از محل‌های نگهداری و شکنجه انقلابیون در زمان انقلاب بود.

اوحدی در ادامه به معرفی برنامه‌های تابستانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران پرداخت و گفت:‌ 400 مرکز فرهنگی هنری در اختیار سازمان است که برنامه‌های شاخص در ایام تابستان در آنها برگزار می‌شود. 40 برنامه ویژه شهدا و 1250 برنامه منطقه‌ای در فرهنگسراها، خانه فرهنگ ها و سالن های شهرداری در تابستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره تهران قدیم در باغ موزه قصر برگزار می شود همچنین امسال 60 برنامه موسیقی اقوام و آیینی در این ایام خواهیم داشت. 500 تئاتر در فرهنگسراها نیز اجرا می‌شود که به ویژه برنامه‌های تئاتر کودک و نوجوان با همکاری سازمان دانش‌آموزی خواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار