استاندار کرمانشاه:

پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی منجر به ماندگاری مردم در روستاها می شود

کرمانشاه ( پانا ) - استاندار کرمانشاه یکی از اقدامات مهم دولت را پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی عنوان کرد و گفت: پرداخت این تسهیلات منجر به ماندگاری روستائیان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها می شود.

کد مطلب: ۸۳۶۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد
پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی منجر به ماندگاری مردم در روستاها می شود

هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان که با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، تعدادی از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، گفت: در ابتدا جا دارد از تلاش هایی که دکتر رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در بحث زلزله استان داشتند، تقدیر کنیم.

وی در ادامه به تخصیص تسهیلات مناطق روستایی برای ایجاد اشتغال اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه این تسهیلات برای اولین بار است که در کشور برای کمک به اشتغالزایی روستائیان در نظر گرفته شده و علیرغم اینکه در گذشته خدمات زیادی در روستاها ارائه شده اما به لحاظ اینکه به اشتغال آنها توجه نشده بود پایداری و ماندگاری روستائیان را به دنبال نداشت ولی با تخصیص این اعتبارات و تسهیلات اشتغالزایی شاهد ماندگاری روستائیان در روستاها خواهیم بود.

مقام عالی استان توجه به ماندگاری روستائیان در روستاها را کاری بسیار مهم و اساسی برای استفاده از ظرفیت های نهفته روستاها به منظور کمک به رونق اقتصادی عنوان کرد و بیان داشت: پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال روستایی کاری ارزشمند است اما باید توجه داشت که متولی این کار در سطح کشور یک دستگاه باشد تا به نتایج بهتر و اثربخش تری دست پیدا کنیم.

استاندار کرمانشاه به بروز برخی از اشکالات در سامانه کارا برای پرداخت تسهیلات روستایی اشاره کرد و گفت: هماهنگی لازم بین بانک ها و این سامانه به سختی انجام می شود و با توجه به اینکه استان کرمانشاه در زمینه تسهیلات روستایی جزء استان های اول تا سوم کشور است اما به لحاظ مشکلات این سامانه کار به صورت عادی پیش نمی رود.

وی با تاکید بر رفع مشکلات این طرح تاکید کرد و افزود: هنوز صندوق ضمانت تعاونی ها در این حوزه مشخص نشده است و همچنین باید توجه کنیم که این طرح در بخش کشاورزی و نیز سایر بخش ها نیاز به بازنگری دارد ضمن اینکه حرکت بدنه بانک ها نیز در پرداخت تسهیلات کند است.

بازوند تصریح کرد: این موضوع به معنی عدم رضایت از بانک ها نیست اما ساختار طوری است که حرکت بانک ها به ویژه حرکت بانک های زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مطلوب نیست لذا از مسئولین ذیربط انتظار داریم که این مشکلات حل و فصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار