اضافه شدن 20هزار جلد کتاب در حوزه کودک ونوجوان به کتابخانه های عمومی شهرری

شهرری ( پانا)- رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی از اهداف و نهاد های کتابخانه های عمومی کشور میباشد ،گفت:تاکنون 20هزار جلد کتاب در حوزه کودک ونوجوان به کتابخانه های عمومی این شهرستان افزوده شده است.

کد مطلب: ۸۳۵۸۶۸
لینک کوتاه کپی شد
اضافه شدن  20هزار جلد کتاب در حوزه کودک ونوجوان به کتابخانه های عمومی شهرری

علی اکبر قربانی در این رابطه اظهار کرد: به مناسبت 18 تیر ماه روز ادبیات کودک و نوجوان 16کتابخانه در شهرری وشهرهای تابعه وجود دارد که تحت پوشش نهاد کتابخانه های عمومی کشور فعالیت می کنند.
وی در ادامه افزود: این کتاب ها با موضوعات متعدد داستان، سرگرمی، مذهبی و آموزش برای کودکان و نوجوانان تهیه شده که نیاز کتابخوانی این قشر حساس و جوان را تامین می‌کند.
وی در مورد دیگر کارهای انجام شده در حوزه کودک ونوجوان گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون بیش از هفت برنامه رونمایی و نقد کتاب در حوزه کودک و نوجوان برگزار شده و شاخص ترین آن کتاب مصطفی رحماندوست و محمدرضا سرشار از شاعران و قصه گویان مطرح کشور بوده است.
قربانی خاطر نشان کرد: آخرین نقد و رونمایی انجام گرفته مربوط به کتاب مسافر هشتم از منابع کتاب جشنواره رضوی بوده است که در کتابخانه شیخ کلینی شهرری برگزار شد.
وی گفت: 50مورد قصه گویی و90مورد برنامه جمع خوانی کتاب از دیگر برنامه های برگزار شده در این حوزه است.
شایان ذکر است ،هجدهم تیر سالروز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده سرشناس آثار کودکان و نوجوانان و نویسنده کتاب قصه های خوب برای بچه های خوب توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی با تایید مصوبه شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ادبیات کودک و نوجوان در تقویم ثبت شد.

/خبرنگار: شیدا مشهور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار