رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری تاکید کرد:

اضافه شدن20 هزار جلد کتاب با موضوع کودک و نوجوان به کتابخانه های ری

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری گفت: 20 هزار جلد کتاب با موضوع کودک و نوجوان به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون ریال در نیمه نخست سال جاری به کتابخانه های عمومی این شهرستان اضافه شده است.

کد مطلب: ۶۸۳۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، علی اکبر قربانی گفت: علاوه بر اضافه شدن این تعداد جلد کتاب به کتابخانه های این شهرستان، درطی سه مرحله کتاب های کمک آموزشی و کنکور نیز اضافه شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان ری 10 کتابخانه شهری و 6 کتابخانه روستایی دارد، افزود: کتابخانه های این شهرستان دارای 191 هزار جلد کتاب و 11 هزار و 600 نفرعضو در بخش های روستایی و شهری هستند.
قربانی در خصوص عملکرد فرهنگی کتابخانه های شهرستان ری نیز گفت: کتابخانه های شهرستان ری علاوه بر امانت دادن کتاب و ارائه سالن مطالعه به علاقندان برخی کارهای فرهنگی از جمله نشست های کتاب خوان در کتابخانه ها و مدارس، جمع خوانی کتاب، جشن کتاب، قصه گویی، شاهنامه خوانی، رونمایی و نقد و بررسی کتاب را هم در جهت علاقمند کردن عموم مردم به موضوع کتابخوانی در دستور کار خود دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه کتابخوانی باعث رشد و تعالی فرهنگی جامعه می شود، اظهار داشت: تمامی مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی و رسانه ای باید در جهت آشنایی مردم و به ویژه جوانان و نوجوان با مقوله کتابخوانی اهتمام ویژه داشته باشند چرا که رشد کتابخوانی در جامعه باعث غنای فرهنگی و توسعه اجتماعی کشور می شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در شهرستان ری تعامل و همکاری خوبی بین اداره کتابخانه با سایر اداره های مربوطه است و از همین رو شاهد برنامه ای متنوع فرهنگی در حوزه کتاب و کتاب خوانی در سطح این شهرستان هستیم.
شایان ذکر است، 10 کتابخانه شهری و 6 کتابخانه روستایی در شهرستان ری فعال هستند که دارای 191 هزار جلد کتاب و 11 هزار و 600 نفرعضو در بخش های روستایی و شهری هستند.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار