همایش پژوهشگران و فناوران فردا برای نخستین بار در کشور

شیراز(پانا) – همایش پژوهشگران و فناوران فردا با هدف اصلی هدایت نخبگان و مخترعان استان فارس به سمت تجاری سازی ایده های دانش آموزی، در مدت دو روز در دانشکده پزشکی شیراز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۳۵۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد
همایش پژوهشگران و فناوران فردا برای نخستین بار در کشور

همایش پژوهشگران و فناوران فردا با هدف آشنا کردن دانش آموزان با بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری و دیگر مراکز علمی در روز های 16 و 17 تیر ماه در شیراز برگزار شد، که دانش آموزان با امکانت این مراکز علمی مختلف، برای استفاده در زمینه بهسازی طرح ها و ایده هایشان آشنا شدند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس در اختتامیه همایش پژوهشگران و فناوران فردا عنوان کرد: این همایش برای اولین بار در کشور، به همت اداره کل آموزش و پرورش فارس، در شهر شیراز برگزار شد.

فرهاد اسماعیلی با اشاره به اینکه این همایش در ادامه داوری های جشنواره جوان خوارزمی برگزار شده است، ادامه داد: مرحله داوری حضوری جشنواره جوان خوارزمی، امسال در حضور دانشگاه های برتر استان فارس ارائه شد.

وی افزود: در این همایش علاوه بر داوری حضوری جشنواره جوان خوارزمی، کارگاه های مختلف آموزشی از جمله ایده پردازی، مهارت های فن بیان و خصوصا نحوه تجاری و صنعتی شدن ایده های دانش آموزان که از بخش های این همایش بود، به اجرا درآمد.

وی گفت: این همایش با حضور دانشگاه شیراز، دانشگاه صنعتی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه فرهنگیان استان فارس، بنیاد ملی نخبگان و دیگر مجامع علمی پس از دو روز برگزاری به پایان رسید.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: هدف اصلی این همایش، ثبت اختراع و تجاری سازی طرح ها و ایده های دانش آموزان بود و همچنین به آنها یاد بدهیم که چطور به صنعت نزدیک شوند.

در پایان معاون بنیاد نخبگان استان فارس، در خصوص حمایت های این بنیاد از صاحبان ایده و پژوهشسرا و برگزاری جشنواره های مختلف در استان فارس به منظور شناسایی و هدایت استعداد های برتر خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار