مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:

مرغ تولیدی آذربایجان غربی فاقد هورمون است

ارومیه (پانا)- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: به مرغهای استان هیچ هورمونی تزریق نمی شود.

کد مطلب: ۸۳۵۳۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مرغ تولیدی آذربایجان غربی فاقد هورمون است

کامیار داهیم مدیرکل دامپژشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در هیچ کدام از مرغداری های استان از هورمون و آنتی بیوتیک استفاده نمی شود خاطرنشان کرد: رشد سریع و بازدهی مناسب مرغ گوشتی در واحدهای پرورش صنعتی مربوط به عواملی همچون اصلاح نژاد، تنظیم جیره، محیط پرورش و سایر اصول علمی در این صنعت است.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی اظهار کرد: با وجود افزایش نرخ ارز قیمت فراورده های دامی چندان تغییر نداشته و هیچ مشکلی در تامین فرآورده های دامی دراستان مشاهده نمی شود.

داهیم با اشاره به ذبح 8 میلیون و860 هزارو 313 قطعه طیور در کشتارگاه های استان در سال گذشته افزود: از این تعداد مقدار 18هزارو 606 تن گوشت مرغ استحصال شده که تعداد 71 هزار و411 قطعه طیور غیر قابل مصرف تشخیص داده شده که توسط بازرسان بهداشتی این اداره کل ضبط و معدوم سازی شده است.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی بابیان اینکه در 3ماهه اول سال جاری 27 هزارو 801 راس دام سنگین و سبک در استان ذبح شده است تصریح کرد: 2 هزار و763 تن گوشت قرمز در 3ماهه اول سال 97 در کشتارگاه های دام استان توسط بازرسین بهداشتی و شرعی استحصال شده است.

وی به بازرسی های انجام شده در در راستای کنترل و نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی و حفظ سلامت شهروندان اظهار کرد: در 3 ماهه اول سال جاری 21 هزارو و796 نوبت از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی شامل مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه های زنجیره ای و سوپر مارکت های عرضه کننده گوشت مرغی و قصابی ها بازرسی شده است.

داهیم ادامه داد: در 3 ماهه اول سال جاری مقدار 36 هزارو 642 کیلوگرم انواع فراورده های خام دامی غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی از مراکز عرضه تولید ، نگهداری ضبط و معدوم شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار