مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:

۳ میلیون راس دام بر علیه تب برفکی در آذربایجان غربی ایمن شد

ارومیه (پانا)- مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از ایمن سازی بالغ بر سه میلیون راس دام سبک بر علیه بیماری تب برفکی در استان خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۸۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۳ میلیون راس دام بر علیه تب برفکی در آذربایجان غربی ایمن شد

کامیار داهیم مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در این خصوص اظهارداشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های ویروسی مسری دام است که در صورت شیوع، خسارات اقتصادی فراوانی را به واحدهای پرورش دام وارد می‌سازد.

وی با بیان اینکه بیماری تب برفکی از بیماریهای واگیر دامی با تلفات سنگین است که گاهی تا ۱۰۰ درصد تلفات در دام های غیر واکسینه می دهد افزود: در این زمینه تعداد دو میلیون و ۹۷۶هزار و ۵۲۵ راس دام سبک (گوسفند و بز ) علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی و ایمن سازی شد.

داهیم اظهارداشت: مایه کوبی تب برفکی دام سبک با کمک ۸۳ اکیپ مایه کوبی بخش خصوص و نظارت ۱۷ اکیپ دولتی از اسفند سال ۹۶ شروع و در روزهای گذشته با اتمام رسیده است و همچنین واکسن لازم در این فاز از طرف سازمان دامپزشکی کشور بصورت رایگان در اختیار دامداران قراد داده شد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: واکسیناسیون نقش بسزایی در مقابله با این بیماری دارد اما باید توجه داشت که به طور قطع نمی‌توان به صورت صددرصد متکی به آن بود و رعایت اصول بهداشتی، قرنطینه‌ای، کنترل تردد دام، دفن بهداشتی تلفات و ضد عفونی توسط دامداران درکنار امر واکسیناسیون در جلوگیری از بروز و شیوع این بیماری بسیار مؤثر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار