سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی کیفی سازی می شود

ارومیه(پانا)- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از کیفی‌سازی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی خبر داد و گفت: ما در تلاش هستیم که این جشنواره در این دوره منظم‌تر و کیفی‌تر برگزار شود.

کد مطلب: ۸۳۵۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی کیفی سازی می شود

ناصر خدایاری اظهار داشت: یکی از مسیرهای انتقال فرهنگ دینی و اعتقادی برگزاری جشنواره‌های مختلف با محتوای علمی و غنی در حوزه‌های دینی، تاریخی، اعتقادی و فرهنگی است و جشنواره رضوی فرصتی مناسب است تا علاقمندان بتوانند در ارتباط با هشتمین امام همام که ما در ایران میزبان این امام رئوف هستیم در ابعاد مختلف در جریان زندگی، سیر و سلوک آن حضرت قرار گیرند.

وی افزود: شعر علاوه بر جنبۀ هنری‌، یک محصول فکری و فرهنگی است بنابراین اگر قرار است عمق داشته باشد و ماندگار شود، علاوه بر زیبایی ظاهری به لحاظ اندیشه و انطباق با روایت تاریخی نیز باید استحکام داشته باشد و شعر رضوی نیز استثنا از این امر نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: شعری رضوی نباید در یک احساس شخصی خود شاعر و به صورت بسیار محدود توصیف شود، آنچه که شعر رضوی را به اصل رسالتش می‌رساند این است که ما بتوانیم آموزه‌های امام رضا (ع) یا مسائلی که کمتر به آن توجه شده است را درون شعر بیاوریم.

خدایاری با تاکید به اینکه امام رضا(ع) را در پکیج منظومه امامت معرفی کنیم و یک دوره امامت را در نظر بگیریم، اضافه کرد: در واقع باید به سیره و آموزه‌های رضوی از جمله بحث علمی، اخلاقی و احادیثی که حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) در موضوعات مختلف دارند توجه بیشتری شود، بدون تردید توجه به این موضوع علاوه بر احساس شاعرانگی موجب می‌شود شعر ما آموزنده‌تر شود.

وی افزود: اشعار ارائه شده به جشنواره بین المللی شعر رضوی باید به موضوع امام رضا و عقلانیت، تدبیر، امید، خردورزی، رشد، اشتغال و کار که نیاز روز است، معطوف شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی و آموزه‌های آن و کشف استعدادهای برتر در زمینه تحقیقات ادبی پیرامون شعر رضوی از سوی استادان و دانشجویان می‌تواند تحول آفرین باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار