امام جمعه سمنان: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم همگانی است

سمنان (پانا) - نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیازمند عزم همگانی و تلاش آحاد جامعه برای ریشه کن کردن این پدیده شوم در کشور است.

کد مطلب: ۸۳۴۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
امام جمعه سمنان: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند عزم همگانی است

آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در دیدار با اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در دفتر امام جمعه، مجموعه اقدامات انجام شده در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز و فعالیت پیشگیرانه در این راستا که در قالب گزارشی از سوی دبیر کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ارائه شد را در ساماندهی اوضاع اقتصادی اثرگذار دانست و بر افزایش اقدامات پیشگیرانه این بخش تأکید کرد.

وی بیان کرد: پدیده قاچاق کالا و ارز در کنار مشکلات معیشتی و اقتصادی جامعه از معضلاتی است که در صورت استمرار تلاش‌ها قابل حل است و با هم‌افزایی به نتیجه مطلوبی خواهد رسید.

شاهچراغی تلاش جمعی را در حل مشکلاتی که از طریق قاچاق کالا و ارز دامنگیر جامعه می‌شود، اثرگذار دانست و افزود: در کاهش و یا حل معضلات این بخش نباید تنها متکی به مسئولان بود بلکه هر فردی در جامعه به نوبه خود در کاهش این پدیده سهیم است.

امام جمعه سمنان اظهارکرد: تعیین سهم زیرمجموعه نهادهای متولی و همچنین افراد جامعه در مبارزه با این امر واجب، به نتیجه مطلوب منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: همه مسئولان باید سعی کنند تا سمنان در همه زمینه‌ها به خصوص بحث قاچاق کالا و ارز در مقایسه با سایر استان های ممتازی باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به این که انتقال اطلاعات و تبیین اقدامات انجام شده در زمینه کاهش پدیده قاچاق کالا و ارز به همدلی بیشتر برای همکاری‌ها و ایجاد امید برای انجام هر چه بهتر وظایف خواهد شد، گفت: در آستانه سالروز صدور فرمان دستور رهبری در ارتباط با برخورد جدی در مبارزه قاچاق کالا و ارز هستیم و اقدامات خوبی در این حوزه در دولت تدبیر و امید صورت گرفته و پیشرفت چشمگیری در ابتدای فعالیت دولت اتفاق افتاده که رقم آن از 25 میلیارد دلار به زیر 20 میلیارد دلار کاهش پیدا کرد.

سعید ناجی اضافه کرد: هر چند معتقدیم موقعیت کشور و کشورهای پیرامون و دسترسی به آب‌های آزاد شرایط را برای سوداگران قاچاق کالا و ارز مهیا کرده اما مسوولان قوای مختلف برای حل این مشکل به صورت جدی تلاش می‌کنند و سعی شده این موضوع که به بحث اشتغال به صورت جدی لطمه زده و اشتغال ناسالم ایجاد می‌کند به صورت جدی پیگیری شود.

وی به نامگذاری شعار سال اشاره کرد و افزود: از آنجایی که قاچاق کالا و ارز اصلی‌ترین ضربه را به تولید داخلی می‌زند؛ همه مسئولان مصمم شدند اقدام جدی در ارتباط با قاچاق کالا و ارز داشته باشند.

لازم بذکر است؛ حجم دریافتی برآورد قاچاق کالا در کشور در سال 92، 25 میلیارد دلار ارزیابی شده که در سال 93، این حجم به 19 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید در سال 96 حجم قاچاق کالا به 12 میلیارد و 600 میلیون دلار رسیده است.

استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت و یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی دارد.

/ایرنا/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار